آثار شعرا و نویسندگان ایرانی در جمهوری آذربایجان معرفی شد

‘ ابراهیم نوری ‘ روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ، افزود: این کتاب با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در باکو چاپ و منتشر شده و برای استفاده علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی، این کتاب به مراکز علمی ، دانشگاهی ، اساتید و دانشمندان برجسته شرق شناس در جمهوری آذربایجان اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: کتاب هفت قرن ادبیات فارسی تالیف پروفسور ‘ مهدی کاظم‌اف ‘ رییس انستیتوی شرق‌شناسی آکادمی ملی علوم آذربایجان و از سوی انتشارات ‘نافتا پرس ‘ و با تیراژ ۲۰۰ جلد در اوایل تیرماه جاری در باکو چاپ و منتشر شد.

وی بر همکاری های فرهنگی بین جمهوری آذربایجان و ایران تاکید کرد و گفت: همکاری های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در باکو همچنان با اساتید و دانشگاه دولتی باکو و آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان ادامه خواهد داشت.

نوری در عین حال از تالیف کتاب دیگری خبرداد و گفت: تالیف کتاب دیگری با عنوان آموزش زبان و ادبیات فارسی توسط ‘ میرجهان ‘ یکی از اساتید برجسته دانشگاه گنجه در دست اقدام است که به زودی در جمهوری آذربایجان چاپ و منتشر خواهد شد.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو اظهار داشت: در کتاب هفت قرن ادبیات فارسی، مولف از زمان رودکی تا وحشی بافقی در مجموع آثار ۲۳ نفر از شاعران و نویسندگان ایرانی را معرفی کرده است.

نوری یاد آورشد: مولف در این کتاب زندگی و آثار رودکی، فردوسی، عنصری، فروغی، ناصرخسرو، عبدالله انصاری، اسدی، فخرالدین گرگانی، عمر خیام، معزی، سنایی، انوری، محمد بن منور، عطار، جلال‌الدین رومی، سعدی، فخرالدین عراقی، امیر خسرو، عبید زاکانی، خواجوی کرمانی، حافظ، جامی و وحشی بافقی را به رشته تحریر در آورده است.

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۰۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.