آثار مثبت گذراندن وقت با فرزندان چیست؟

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۴:۳۴:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وقت گذراندن با فرزندان باعث دوست شدن و بهبود بخشیدن رابطه، درک کردن و شناخت دقیق تر آنها می شود همچنین به رشد و ارتقاء کودک کمک زیادی می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بازی برای رشد کودک حیاتی و برای والدین موقعیت مناسبی است تا به دنیای کودکان وارد شوند.
معصومه افسری افزود: بازی از نظر رشد مهارت های جسمانی، ذهنی، شناختی، هیجانی و اجتماعی کودکان بسیار مؤثر بوده و موجب برقراری ارتباط مثبت با کودک می شود.
به گفته وی، یادگیری حل مسئله، یادگیری کنترل رفتار و هیجانات، ‌یادگیری مهارت های اجتماعی و کنار آمدن با دیگران و یادگیری نقش های اجتماعی مختلف از دیگر جنبه های بازی با کودکان محسوب می شود.
افسری تصریح کرد: وقت گذراندن با فرزندان به این معنی نیست که والدین حتماً کار خاصی انجام دهند فقط کافیست نشان دهند که به آنها علاقمندند و به رفتارهایشان توجه دارد.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد تاکید کرد: در زمان وقت گذراندن با فرزند باید تمام توجه والدین به نیازها،‌ خواسته ها و احساسات کودک باشد و هر روز زمان اختصاصی را هر چند کوتاه، واقعاً با کودک باشند طوری که کودک احساس کند والدین در دسترس او هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۶۳۴۱۳۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.