آثار هنرمندان ایرانی در اولین حراج گالری اپرا در خاور میانه

اولین حراج خاورمیانه اپرا شامگاه روز دوشنبه اول آبان و با معرفی آثار هنرمندان ایرانی در مجموعه‌ ریتز کارلتون شهر دوبی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، کیوریت این مجموعه ۱۴۱ قطعه‌ای را ویدا زعیم و لیلا وارسته بر عهده دارند. در این حراج که با همکاری بنیاد فرانسوی میلو برگزار می‌شود، نزدیک به یک سوم آثار به هنرمندان ایرانی اختصاص دارد.

ویدا زعیم درباره  این مزایده می‌گوید: تا پیش از این آثار ایرانی معمولا در کنار هنر عرب، ترک و هند ارایه می‌شدند؛ این بار سعی کردیم با قرار دادن نمونه های مهمی‌از هنر مدرن اروپا و هنر معاصر در کنار هنر ایران کلکتور های بین‌المللی را با گوشه‌هایی از فرهنگ امروز ایران همراه کنیم.

بنا بر اعلان اخیر دبیر خانه ی اپرا در این شب آثاری از فرناندو بوترو، آرمان ، آنیش کاپور. دیمین هرست در کنار آثار تاریخی از رنوار ، پیکاسو ، دالی ، وان دوگن، عرضه خواهد شد. در بخش مدرن ایران هم قطعاتی از سهراب سپهری، پرویز تناولی، حسین کاظمی، بهجت صدر، کوروش شیشه گران، سیراک ملکونیان، محمد احصایی و جعفر روحبخش به نمایش گذاشته می‌شوند. در کنار این اسامی‌نمونه هایی از هنر معاصر ایران به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به آثاری از شادی قدیریان، احمد مرشدلو، لیلا خرازی، فرهاد مشیری، علیرضا آستانه، فرناز ربیعی جاه، سمیرا علیخان زاده، باب فر، علیرضا فانی، محمد بزرگی، بابک رشوند، آرش نظری، پرستو فروهر و محمد سررشته اشاره کرد. 

ایده  این حراج‌ها به شکل رویدادهای متوالی از طرف ژیل دیان مدیر مجموعه ی اپرا پیشنهاد شده و با اجرای در ۱۴ شعبه این گالری در سه قاره ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.