آخرین تحولات سوریه؛ دور جدید جنگ روانی علیه دولت بشار اسد در راه است

چهارشنبه ۴ مرداد – ۰۶:۴۰:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

منابع سوری از پاکسازی اکثر مناطق حلب و دمشق (پایتخت) در دو روز گذشته خبر می دهند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، منابع سوری اعلام کردند منطقه سیف الدوله در حلب(شمال غرب) به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است. ارتش سوریه هم اعلام کرد، با استقرار در منطقه “القدم” دمشق، عبور و مرور در پایتخت به حال طبیعی خود بازگشته است.از حمص در مرکز سوریه نیز گزارش می رسد، نیروهای امنیتی سوریه با نابودی چند گروه تروریستی، زمینه را برای بازگشت مردم به منازل خود فراهم کرده اند.
همزمان با پاکسازی مناطق مختلف سوریه از وجود گروه های تروریستی یک روزنامه غربی به نقل از گروه های تروریستی فاش کرد که عربستان و قطر سلاح و حقوق افراد مسلح در سوریه را تامین می‌کنند. روزنامه ایندی پندنت در گزارشی به رفتارها و اقدامات گروه‌های مسلح در سوریه پرداخت و به نقل از یک سرکرده گروه های مسلح نوشت، افراد مسلح بهتر از گذشته مسلح شده اند و عربستان و قطر از آن‌ها حمایت مالی می‌کند و بر اساس این حمایت ها مخالفان اکنون توانسته‌اند سلاح‌هایی مانند موشک های کاتیوشا و خمپاره به دست آورند.
ورای تحولات امنیتی، امروز در دمشق اعلام شد، با پایان ماموریت ژنرال “رابرت مود” رئیس جدید ناظران بین المللی وارد سوریه شده است. (بابا کار گای)ژنرال سنگالی که با پایان ماموریت ژنرال رابرت مود جانشین وی در راس ناظران بین المللی در سوریه شده است امروز وارد دمشق شد تا ماموریت خود را آغاز کند. شورای امنیت سازمان ملل بر اساس قطعنامه ۲۰۵۹ ، ماموریت ناظرانش را در سوریه برای یک ماه دیگر تمدید کرده است. ژنرال گای اواسط ماه مه به همراه لادسوس مشاور نظامی دبیر کل سازمان ملل متحد از سوریه دیدن کرده بود.
در همین حال سرگئی لاروف وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد برای تحقق طرح صلح کوفی عنان در سوریه، باید هر اقدامی انجام داد.
 لاوروف در دیدار همتای قبرسی خود در مسکو افزود تلاش ما عملیاتی شدن توافقات نشست ژنو درباره سوریه است. همچنین وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای ، با انتقاد از تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه سوریه ، این اقدامات را بی اثر دانست و افزود،بحران سوریه با تحریم حل نخواهد شد و تنها راهکار گفتگو است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه همچنین روز چهارشنبه گفت که امریکا با حمایت از مخالفان در سوریه در حقیقت از تروریسم در این کشور به طور مستقیم حمایت می کند.
وی با اشاره به بمب گذاری روز ۱۸ جولای دمشق افزود ، غرب حمله به اعضای دولت بشار اسد را محکوم نکرد .
لاوروف تاکید کرد محکوم نکردن این حملات به منزله حمایت از تروریسم است .
سازمان اطلاعات چین هم با هشدار درباره جنگ روانی گسترده علیه سوریه، اعلام کرد که این جنگ روانی علیه سوریه با هدایت آمریکا پیش از ماه اوت آینده تشدید خواهد شد. بر اساس این گزارش، دور جدید جنگ روانی علیه سوریه با همکاری شبکه های تلویزیونی الجزیره، العربیه و بی بی سی عربی برای انتشار خبرهای دروغ درباره این کشور به منظور فریب افکار عمومی انجام خواهد شد.
توقف پخش بعضی شبکه های تلویزیونی سوریه از ماهواره های عرب ست و نایل ست، هم بخشی از این جنگ روانی است که به منظور جلوگیری از انتشار خبرهای درست و واقعی از اوضاع داخلی این کشور انجام می شود.این منبع اعلام کرد:تامین مالی این عملیات روانی علیه سوریه برعهده چند رژیم عربی و در راس آنها قطر است.
علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران هم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تهران گفت با وجود حمایت همه جانبه تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی غرب و برخی حکام دست نشانده منطقه از سوریه ، این کشور به سمت آرامش می‌رود.
صالحی افزود،دشمنان ملت سوریه با انفجار در دمشق تصور می‌کردند خلایی در اداره این کشور ایجاد می شود ، اما آنها شکست خورده‌اند و اکنون اوضاع سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۵۱۸۴۰۰۱۵۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.