آخرین جزئیات از حمله ترروریستی در شهر سرباز/ اعلام رتبه امنیتی سیستان و بلوچستان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

اختصاصی/معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان تشریح کرد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تحقیقات گسترده‌ای جهت شناسایی اشرار مسلح در جریان ترور اخیر شهر سرباز آغاز شده و تعدادی مظنون نیز دستگیر شده‌اند، آخرین وضعیت امنیتی این استان را اعلام کرد.

رجبعلی شیخ‌زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران در تشریح اقدام تروریستی در شهر سرباز گفت:‌ مقارن ساعت ۵:۳۰ بامداد روز جمعه در محور اصلی ایرانشهر iبه سرباز تعداد ۴ نفر مسلح با دو دستگاه موتور سیکلت از مسیر رودخانه، خودشان را iبه نزدیکی مکان فوق رسانده و از کمینگاه iبه سمت مامورین شیفت تیراندازی کردند.

وی افزود: در نتیجه این تیراندازی گروهبان یکم مسعود یوسف‌خانی و سرباز وظیفه علی گوهری مورد اصابت گلوله واقع و iبه درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شیخ‌زاده با بیان اینکه ضاربین پس از ارتکاب جرم با استفاده از تاریکی از مسیر رودخانه متواری شده‌اند، تصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی اشرار مسلح و دستگیری آنان آغاز شده و تعدادی مظنون دستگیر شدند و هم اکنون موضوع در دست بررسی است هر چند که این گونه حوادث مربوط iبه استان سیستان و بلوچستان نیست و هراز چند گاهی در نقاط مختلف کشور شاهد اتفاقات تلخ از این دست هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان همچنین تصریح کرد: iبه منظور بررسی ابعاد قضیه و شناسایی ضاربین جلسه شورای تامین شهرستان سرباز تشکیل شده و انشاءالله با همیاری معتمدین و مردم عاملین دستگیر خواهند شد.

وی در پاسخ iبه این سوال که نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نسبت iبه تامین امنیت منطقه سیستان و بلوچستان انتقاد دارند، گفت:‌ وضعیت امنیت استان iبه نسبت نرم‌های کشوری که iبه صورت فصلی براساس اتفاقات و وقایع ضدامنیتی که در کل کشور حادث می‌شود در رتبه قابل قبولی قرار دارد و در این جهت در بین ۳۱ استان کشور در رتبه‌های میانی جدول قرار داریم و تاکید می‌کنم که وضعیت امنیتی در استان روند مناسب و رو iبه رشدی را طی می‌کند.

شیخ‌زاده در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از فعالیت تروریستی در سطح استان اظهار داشت: بیش از سه سال است که شبانه‌روزی و همه‌جانبه تلاش می‌کنیم و سازمان‌ها و ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی، نظامی و انتظامی امنیت نسبی را iبه مردم استان هدیه می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گروهک‌های معاند و اشرار در تلاشند تا اوضاع را iبه نفع خود رقم زنند و اقدامات کوری را در این جهت در استان انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: انشاءالله iبه سریعی کسانی که قصد برهم زدن امنیت استان را دارند iبه سزای اعمال ننگین‌شان خواهند رسید و iبه یاری پروردگار و هوشیاری مردم و کمک معتمدین و بسیج مردمی و عشایری کمتر شاهد اینگونه وقایع در آینده باشیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.