آخرین وضعیت مهندسان ایرانی ربوده شده در سوریه

خبرگزاری آریا- معاون وزیر امورخارجه ایران گفت: تلاش ها برای آزادی مهندسان ایرانی ربوده‌شده در سوریه ادامه دارد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت،«حسن قشقاوی» معاون مجلس، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه ایران درباره اقدام‌های انجام‌شده برای آزادی مهندسان ایرانی ربوده‌شده در سوریه، گفت، دو نفر از مهندسان ربوده شده چند هفته پیش به کشور بازگشتند و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد تا بقیه مهندسان نیز سلامت به آغوش کشور برگردند.
معاون مجلس، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه ایران با یادآوری آزادی زائران ربوده شده ایران در سوریه، افزود،این زائران با پیگیری وزارت امور خارجه از بند ربایندگان رهایی یافتند.
قشقاوی گفت،دستگاه دیپلماسی ایران با طرف‌های سوری و مقام‌های کشورهای همسایه همچون قطر و ترکیه برای رهایی بقیه مهندسان ایران در حال مذاکره است.
هفت مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه در حال احداث “جندر” در حمص مرکز سوریه دسامبر ۲۰۱۱ به دست افراد مسلح ربوده شدند که با آزادی این دو نفر ، ۵ مهندس دیگر همچنان در اختیار افراد مسلح هستند.
همچنین ۲۲ زائر ایرانی دسامبر ۲۰۱۱ به دست افراد مسلح در شهر حمص ، مرکز سوریه ربوده شدند که با تلاش مقامات جمهوری اسلامی ایران ، ترکیه و سوریه همه آنان آزاد شده اند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.