آخرین اخبار مربوط به قیمت گوشت / هر کیلوگرم گوشت چند؟

یکی دیگر از اقلامی که طی هفته های اخیر قیمت آن افزایش یافته، گوشت است، که به گفته علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم اکنون نرخ هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای عرضه به مصرف کنندگان بین ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.  

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/8f3f3__95400_131.jpg

در همین زمینه ملکی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر هیچگونه افزایش قیمتی در این حوزه اتفاق نیفتاده است، افزود: دولت تمهیداتی را برای تنظیم بازار گوشت اتخاذ کرده و قرار است حجم واردات افزایش یابد؛ ضمن اینکه شرایط آب و هوایی مساعدتر می شود و دام به سهولت در دسترس قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کننده بین ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است، گفت: گاهی در برخی مناطق به دلیل کسادی بازار، محصول با نرخ کمتری هم عرضه می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین از کاهش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومانی قیمت دام زنده خبر داد و افزود: اگر روند واردات تسهیل شود ما مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

ملکی با بیان اینکه در اسفندماه نیز بره های نو وارد بازار خواهند شد، ادامه داد: از ۱۰ الی ۱۵ اسفندماه عرضه بره های نو به بازار افزایش می یابد و شرایط مساعدتر خواهد شد.

بیشتر بدانید: قیمت گوشت گوساله امروز

واردات گوشت قرمز با ارز مبادله ای

ورناصری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه افزایش قیمت ارز باعث شده مشکلاتی در واردات گوشت قرمز به وجود بیاید، ادامه داد: واردات گوشت گوسفندی با ارز مبادله ای انجام می گیرد بنابراین دولت اجازه نداد نوساناتی که در قیمت ارز رخ می دهد تاثیری بر بازار گوشت گوسفندی داشته باشد، به همین دلیل است که نرخ ۳۳ تومان این نوع گوشت همچنان ثابت مانده است.

وی تاکید کرد: بنابراین نوسانات قیمت ارز نقشی در این موضوع نداشته و حداقل  در بازار اعمال نشده است اگر هم اتفاقی افتاده، مابه التفاوتی بوده که دولت آن را پرداخت کرده و وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام اجازه ندادند که التهابات بازار ارز تاثیری بر قیمت مصرف کننده داشته باشد و مصرف کنندگان آسیب ببینند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.