آخرین اظهارات سجادپور درباره‌ وضعیت فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری

سید علیرضا سجادپور درباره برخی خبرها مبنی بر حل مشکل فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری گفت: قبلا هم گفته‌ام که این فیلم توقیف نیست و تنها به اصلاحاتی نیاز دارد که آن را به تهیه کننده ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ادامه داد: همانطور که گفتم ما به هیچ وجه این فیلم را توقیف نکردیم و به نظر ما «خانه پدری» اصلاحیه‌هایی نیاز دارد و چون این اصلاحیه‌ها انجام نشده بود، فیلم نتوانسته پروانه نمایش بگیرد.

وی همچنین درباره برخی خبرها مبنی بر اینکه مدیر موسسه ناجی هنر گفته که مشکل پروانه نمایش حل شده است، بیان کرد: موضع ما همان موضع قبلی است. اما گویا تازگی‌ها شریک دولتی فیلم اعلام کرده که اگر شریک خصوصی بخواهد حاضر است کل فیلم را در اختیار او بگذارد. اگر صاحب فیلم یک نفر باشد (یا توافقی بین شریک دولتی و خصوصی حاصل شود) و اصلاحیه‌ها هم انجام شود، پروانه نمایش «خانه پدری» صادر خواهد شد.

مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی همچنین درباره ساخت اولین پروژه مشترک سینمایی ایران و آمریکا درباره سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در سال ۱۳۶۷ در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی بیان کرد: من هم شنیده‌ام که قرار است چنین پروژه‌ای تولید شود.

علیرضا سجادپور در عین حال تصریح کرد:‌ هنوز درخواستی برای صدور پروانه ساخت این فیلم داده نشده است. بنابراین نمی‌توانم نظر روشنی درباره این پروژه بدهم.

چند روز قبل در برخی خبرها آمده بود که “اسکات فرانک” نویسنده و کارگردان آمریکایی قرار است با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، اولین پروژه مشترک سینمایی بین ایران و امریکا درباره سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی در سال ۱۳۶۷ را کلید بزند.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.