آخرین توضیحات درباره ناآرامی های اخیر/تاکید رییسی بر رسیدگی به موقع به تخلفات انتخاباتی و…

حضورروحانی در دانشگاه فرهنگیان/ تاکید سخنگوی دولت بر علت یابی علمی و دقیق وقایع اخیر/ اختصاص بودجه ۴ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های کلان ملی در لایحه بودجه ۹۹/ نارضایتی ظریف از اروپایی ها/ ۸۰۰ دفتر فعال خدمات الکترونیک قضایی در کشور/ تاکید سخنگوی دولت بر علت یابی علمی و دقیق وقایع اخیر و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، هجدهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا،‌ در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتبارات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری مبلغ ۲۶۰ میلیارد و ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، ضمن آنکه برای اجرای طرح‌های کلان ملی مبلغ ۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان را مشتمل بر ۱۶ ماده ابلاغ نمود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران با اشاره به اینکه به دلیل فراخوان هوارداران استقلال برای بازی امروز این تیم با پیکان، این بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شد،توضیح داد: هوارادان استقلال به دلیل مسائل پیش آمده برای این تیم فراخوان داده بودند که در این مسابقه حضور یابند بنابراین کمیسیون ورزشی شورای تامین استان تصمیم گرفت با توجه به محدودیت ورزشگاه شهرقدس، بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. دو تیم استقلال و پیکان هم با تصمیم کمیسیون ورزشی موافقت کردند. این بازی در همان ساعت قبلی که اعلام شده است، برگزار می شود. وی تاکید کرد: تغییر مکان این بازی ربطی به ناآرامی‌های آبان ماه شهر قدس ندارد.

نشست خبری سخنگوی دولت

وقایع اخیر به علت یابی علمی و دقیق نیازمند است

دولت درباره وقایع اخیر گزارش می‌دهد

تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از مجروحان عادی است

امیدوار بودیم چهره‌های سیاسی بیشتری در انتخابات حضور داشته باشند

ایران براساس پیشنهاد یک مقام سابق آمریکا انجام مبادله را پذیرفت

درباره بازداشت پیوندی چیزی به دولت اعلام نشد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو با تاکید بر اینکه دولت بدون اشکال و ایراد نیست و از انتقاد سازنده استقبال می کند، گفت: قدرت باید نقد شود چون اگر نقد نشود احتمال انحراف دارد و کشور دانشجویی می‌خواهد که با صراحت و شهامت حرف بزند و مسوولان را نقد کند. رییس جهور در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به نمایندگی از ملت صحبت کند، رئیس جمهور است، ادامه داد: اینگونه سخنان را تحریف نکنیم که به نفع کشور نبوده و نباید اینگونه عمل کنیم و باید واقعیت‌ها را درک کنیم و همه زوایا را برای منفعت کشور در نظر بگیریم.

همچنین شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، گفت که توکیو در حال مذاکره درباره سفر احتمالی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به ژاپن در ماه جاری است و این تلاشی برای حل کردن بن‌بست هسته‌ای ایران با آمریکا است. آبه گفت که ژاپن می‌خواهد هر تلاش ممکنی را در راستای ارتقای صلح خاورمیانه انجام بدهد.

انتخابات ۹۸

نقش قانون انتخابات مجلس در راه ‌اندازی نهضت ثبت‌نام

پس از هفت روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رکورد ثبت‌نام در انتخابات مجلس ایران شکست. هر چند این رکورد نه تنها جای افتخار ندارد، بلکه گویای مشکلات قانون انتخابات مجلس است.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در بازدید از روند چاپ تعرفه‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال خدشه به تعرفه‌های انتخاباتی نزدیک به صفر است، گفت: نظارت بر امنیت تعرفه‌ها با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد و ضریب امنیت تعرفه‌های انتخاباتی بالا است.

بیمقدار، عضو کمیسیون امور داخلی: همه طیف‌ها و جریانات در انتخابات پیش رو باید با مردم روراست باشند

ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: مجلس باید تلفیقی از تمام طیف‌ها باشد

مبلغ، یک فعال سیاسی:باید نشست و دید انتخابات چگونه رقم می‌خورد

قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: ترکیب مجلس آینده بستگی به باور مردم نسبت به کاندیداها دارد

***

منابع امنیتی کویت اعلام کردند که بر اساس توافقات موجود میان ایران و کویت، دو کشور تعدادی از زندانیان خود را تبادل کرده‌اند. که دراین تبادل کویت یک شهروند خود را که در ایران زندانی شده بود تحویل گرفته و ۱۸ شهروند ایرانی زندانی در کویت هم تحویل ایران شده‌اند تا ادامه محکومیت خو د را در ایران بگذرانند.

همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا با ابراز خرسندی از آزادی شهروند چینی- آمریکایی مدعی شد که دولت ترامپ مایل به مذاکره با ایران درباره دیگر زندانیان است.

وزیر امور خارجه پس از ورود به ترکیه جهت شرکت در هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اجلاس «قلب آسیا» گفت: اقدام جدید شش کشور اتحادیه اروپا برای پیوستن به اینستکس، اقدام مثبتی است؛ ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و اروپایی اینستکس، احتمال اینکه این روش و مکانیزم در آینده به اجرا درآید، وجود دارد. وی تاکید کرد: ایران از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه به اجرای برجام ناراضی است.

سخنگوی وزارت خارجه هم تهدیدات رژیم اشغالگر قدس را نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم و با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران ها و مشکلات داخلی سرمداران آن دانست و تاکید کرد: در برابر هرگونه تجاوز و یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهیم داد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با تاکید بر اینکه متولیان انتخابات همگی در چارچوب قانون عمل کنند و تخلفات انتخاباتی باید در زمان خودش رسیدگی شود، گفت: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید به موقع و متناسب باشد و اقدام در خصوص این تخلفات بعد از برگزاری انتخابات، فایده‌ای ندارد. هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود.

همچنینن دادستان کل کشور بر اقدام قوه قضاییه در جهت اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هم از وجود ۸۰۰ دفتر فعال خدمات قضایی در کشور خبر داد و گفت: به زودی این دفاتر به ۱۵۰۰ دفتر افزایش می یابند.

وزیر دادگستری  در مجمع جهانی وکلا گفت: پیشنهاد می‌ شود بررسی راهکارهای همکاری حقوقی در چارچوب تشکیل «اتحادیه جهانی حقوق‌دانان و کانون‌های وکلای دادگستری» در دستور کار مجمع جهانی وکلا قرار گیرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) هجدهم آذر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.