آخرین جزییات تامین آب آشامیدنی زلزله زدگان

در شرایطی که طی چند روز گذشته یکی از مشکلات اساسی زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمبود آب آشامیدنی اعلام می شود، سرپرست معاونت آب و آبفا وزارت نیرو در گفت وگو با خبرآنلاین از عدم کمبود آب آشامیدنی در این منطقه خبر داد و افزود: پس از وقوع این حادثه، همکاران بنده در این منطقه حضور یافتند و آبرسانی از طریق تانکرهای آب موجود در منطقه و دیگر شهرهای اطراف آغازشد.
دایمی ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه دردناک، تاکید کرد: آبرسانی رروستایی با کمی مشکل مواجه است چرا که دچار مشکلات شدید قطع آب و تخریب خطوط آب شده اند.
به گفته او، البته این روستا بیش از ۷۰ درصد تخریب شده اند که ترمیم خطوط آب در این مناطق تنها در صورتی محقق خواهد شد که روستا مجددا بازسازی شود.
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو متذکرشد: درحال حاضر با تمهیدات وزارت نیرو هم آب آشامیدنی از طریق تانکر و هم آب بسته بندی شده در اختیار مردم قرار می گیرد.
دایمی در پاسخ به این سوال که بررسی آبهای منطقه در جهت آلوده نبودن و عدم رواج بیماریهای عفونی به کجا رسیده است، تصریح کرد: تا کنون مورد مشکوکی به چشم نخورده هر چند که همکاران ما در حال آزمایش آبهای موجود در این منطقه هستند تا در صورت انتقال آلودگی به آبها جلوی استفاده از آنها را بگیرند.
وی اشاره ای به سد ستارخان تنها سد این منطقه داشت و تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی برای این سد بوجود نیامده و انتقال آب از این سد همچنان ادامه دارد.
براساس اظهارات سرپرست معاون آب و آبفای وزارت نیرو، آب آشامیدنی این منطقه مشکلی ندارد و کاملا سالم است. با این حال تحقیقات برای بررسی منابع آبی آذربایجان شرقی و کنترل کیفی آنها ادامه دارد.
دایمی در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان هلال احمر از کمبود آب آشامیدنی و تلاش برای جذب کمک های مردمی در جهت انتقال آب بسته بندی می کنند در شرایطی که شما از عدم کمبود آب می گویید متذکرشد: مسئولان آبی منطقه معتقدند کمبودی وجود ندارد اما اگر کمبود آب هم صحت داشته باشد ارسال کمک های مردمی در قالب آب آشامیدنی چندان درست به نظر نمی رسد چراکه در اینصورت ما باید آب را به صورت تانکرهای ۱۰ هزار لیتری به این منطقه ارسال کنیم که مشکل برطرف شود و گرنه ارسال آب بسته بندی توسط مردم نمی تواند مشکل را حل کند.

۲۲۱۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.