آخرین خبر سفیر ایران در عراق از تعداد شهدای حمله تروریستی به کارکنان ایرانی

تعدادی از اعضای شرکتی که در پروژه ساخت خط لوله گاز فعالیت می کردند، عصر روز جمعه (۲۲ آذر) در حالی که در مسیر بازگشت به اقامت گاه خئد بودند توسط گروه های تروریستی مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حسن دانایی فر در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: تعدادی از اعضای شرکتی در پروژه ساخت خط لوله گاز برای انتقال گاز از ایران به عراق را انجام می دهد عصر روز جمعه (۲۲ آذر) که در حال بازگشت از محل کار به سمت اقامتگاه خود بودند توسط گروه های تروریستی به خودروی آنها حمله می گردد.

وی گفت : حدود ۲۵ تن ایرانی و عراقی در این حمله تروریستی کشته شده اند.

دانایی فر دربارهٔ تعداد ایرانی هایی که در این حمله به شهادت رسیده اند با بیان این که از عصر روز جمعه تاکنون آمار ها در حال تغییر است تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ نفر ایرانی در این حمله تروریستی شهید شده اند.

وی خاطرنشان کرد که علاوه بر این تعداد حدود پنج عراقی نیز به شهادت رسیده اند.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد که هنوز تعداد شهدای حمله تروریستی روز جمعه قطعی نشده است.

دانایی فر هم چنین از زخمی شدن حدود دو نفر ایرانی نیز خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که در بعضی تحلیل ها حمله تروریستی روز جمعه را به سالگرد اعداد صدام حسین در سال ۲۰۰۳ مربوط دانسته اند اظهار کرد: تروریست ها دائم در حال اقدامات جنایت کارانه شان می باشند و کار به مناسبت ها ندارند. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با انجام این اقدامات به دنبال این می باشند که حکومت فعلی عراق را ناکارآمد نشان دهند.

دانایی فر با اشاره به پروژه احداث خط لوله گاز از ایران به عراق خاطرنشان کرد: با پایان یافتن ساخت این خط لوله که به زودی انجام می گردد خدمات بزرگی در برق رسانی به مردم عراق صورت می گیرد که اقدام قابل توجهی است.

وی تاکید کرد که فعالیت شرکت ایرانی برای ساخت خط لوله گاز ادامه می یابد.

سفیر ایران در عراق دربارهٔ تامین امنیت مراکزی که ایرانی ها در آن مشغول به فعالیت می باشند با تاکید بر این که امنیت این مراکز حفظ می گردد افزود: با توجه به حمله تروریستی روز جمعه و بعضی نگرانی ها دربارهٔ مراکز دیگر تمهیدات اضافی برای تامین امنیت این مراکز در نظر گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از دو نفر از فرماندهان پلیس عراق گزارش داد: اشخاص مسلح ناشناس با استفاده از سه دستگاه خودرو، به کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی در منطقه الندی نزدیک به منطقه بلدروز واقع در ۷۵ کیلومتری شمال شرق بغداد حمله کردند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که ۱۵ ایرانی و ۳ عراقی که در مرکز ساخت خطوط لوله گاز فعالیت می کردند کشته شدند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. rk:

    کی جوابگوی خون این شهدای عزیز هستش آخه چرا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.