آخرین دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت گرجستان درخصوص تردد اتباع ایرانی به این کشور

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پیرو سئوالات متعدد ایرانیان سرمایه گذار و فعالان اقتصادی و فرهنگی و گردشگری، آخرین دستورالعمل های صادره را در پرتو آخرین رویه نامه و شرایط حادث از پاندمی کرونا جهت رعایت، به شرح زیر اعلام کرد.

آخرین دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت گرجستان درخصوص تردد اتباع ایرانی به این کشور

به گزارش ممتاز نیوز، در این اطلاعیه که توسط سفارت ایران در تفلیس منتشر شده آمده است:

مفاد یادداشت شماره ۰۱/۲۷۶۸۸ مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۵ وزارت امورخارجه گرجستان  به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس:

بازگشت به یادداشت شماره ۹۲۲۹۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۵ احتراما اشعار می دارد که نمونه ارسالی گواهینامه واکسیناسیون کووید ۱۹  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران دارای QR کد مورد تایید نهادهای ذیربط گرجستان قرار گرفت و همه اتباع ایرانی با داشتن گواهینامه مذکور می‌توانند به گرجستان سفر نمایند.

بر اساس این گزارش؛ وزارت امور خارجه گرجستان درجواب استفساریه سفارت ایران در تفلیس  پیرامون ابهامات و سوالات مطروحه از سوی ایرانیان، دستورالعمل شماره ۰۱/۲۸۸۵۹ مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۷ به عنوان ابلاغیه رسمی تسهیلات جدید برای تردد اتباع جمهوری اسلامی ایران  به مبادی ورودی مختلف گرجستان را به شرح ذیل منعکس کرده است :

اتباع همه کشور ها از جمله اتباع جمهوری اسلامی ایران با گواهینامه واکسیناسیون دارای QR کد می توانند به طور آزاد وارد گرجستان شوند.

 هنگام ورود از مرز هوایی باید گواهینامه واکسیناسیون دارای QR کد ارائه گردد. لکن هنگام ورود از مرز زمینی علاوه بر گواهینامه واکسیناسیون دارای QR کد، همراه داشتن تست منفی PCR  با اعتبار ۷۲ ساعته جهت ارائه  الزامی است.

فرزندان زیر ۱۰ سال هنگام ورود در کلیه مبادی ورودی گرجستان از ارائه تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعته معاف می شوند.

فرزندان بالای ۱۰ سال که همراه با خانواده/والدین خود سفر می کنند، هنگام ورود به گرجستان باید گواهینامه واکسیناسیون دارای QR کد و یا تست منفی PCR  با اعتبار ۷۲ ساعته را ارائه نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران درتفلیس اعلام می دارد برابر هماهنگیهای به عمل آمده با تمامی ارگانها و وزارتخانه های ذیربط ( شامل: وزارت میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی ، سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه ومسکن ) به منظور رعایت مقررات گرجستان، حفظ شئونات و کرامت  ایرانیان در مبادی ورودی به گرجستان و به صفر رسانیدن ریجکت های در مبادی ورودی،  مقرر شده است تمامی مدیران  آژانسهای گردشگری و ایرلاین ها و دفاتر شرکتهای ترابری  زمینی، درخواست های خود مبنی بر علاقه مندی به فعالیت در حوزه حمل و نقل هوایی و زمینی و گردشگری میان ایران و گرجستان را مستند به معرفی نامه از دفاتر مرکزی خود در ایران، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان تحویل نمایند تا پس از بررسی هایی که متضمن واجد شرایط دانستن فعالیت ایشان خواهد بود، فعالیت خود را آغاز نمایند.

 متعاقب آن نمایندگان آژانس های گردشگری و ایرلاینهای هوائی مجوزدار در تفلیس ضمن آشنایی کامل با آئین نامه های تهیه شده جهت تردد اتباع کشورمان مبتنی بر توافق نامه لغو روادید گردشگری میان دو کشور و ارائه تعهد جهت اجرای دستورالعمل های تدوین شده، رعایت مفاد توافق نامه از سوی اتباع دو کشور، و رویه نامه های جدید، می توانند فعالیت خود را آغاز نمایند.

کلیه متصدیان موسسات  گردشگری  وخطوط هوایی و شرکتهای حمل و نقل زمینی  در تفلیس درخواست های خود جهت فعالیت را به همراه مجوز های معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی یا معاونت بازرگانی سازمان هواپیمایی کشور یا سازمان راهداری کل کشور که به ایشان اجازه فعالیت در دوره پس از کرونا را داده است را  جهت بررسی به ایمیل info@iran.ge ارسال نموده و تاییدیه رسید آن را از طریق شماره  تلگرامی ۹۹۵۵۹۵۷۸۹۷۹۸+ دریافت نمایند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.