آخرین دقایق عمر دانش آموزان بروجنی چگونه گذشت؟

به گزارش ممتازنیوز، اسماعیل پاک‌روان که در همه مسیر کاروان کنار دست راننده اتوبوس نشسته بود و از وضعیت اتوبوس و مشکل آن به خوبی مطلع بود، در تشریح حادثه واژگونی اتوبوس اظهار کرد: اتوبوس از همان ابتدای مسیر حرکت خاموش می‌شد و راننده می‌گفت که اتوبوس خطای کامپیوتری دارد و با خاموش و روشن شدن ری‌ست می‌شود. صاحب ماشین ۱۰ روز است که اتوبوس را خریده است و می‌گفت اتوبوس هیچ مشکل فنی ندارد ولی اتوبوس نقص فنی داشت و چندین بار در مسیر خاموش می‌شد.
وی افزود: در اهواز پس از بررسی مشکل اتوبوس گفتند که ترمز آن مشکل دارد و شیلنگ ترمز فشار را تحمل نمی‌کند. پس از آن مشکل ترمز کمتر شد و تنها مشکل خاموش و روشن اتوبوس را داشتیم. در بازگشت در سد کارون سه برای شام توقف کردیم و پس از آن حرکت کردیم که اتوبوس در مسیر حرکت در سربالایی کاملا می‌ایستاد و در باند خود خاموش می‌شد.
پاک‌روان گفت: من با خانواده‌ام تماس گرفتم و گفتم که گمان نکنم سالم به خانه برسم. اتوبوس خراب بود و قضیه جدی شده بود. پس از آن اتوبوس حرکت می‌کرد و در دست‌انداز اول راننده گفت اتوبوس ترمز ندارد؛ سرعت اتوبوس ۳۵ کیلومتر بود و مشکل ترمز اتوبوس از ریتارد آن بود که کار نمی‌کرد. با از کار افتادن ریتارد سرعت اتوبوس خود به خود بالا می‌رفت و راننده حداقل ۲۰ تریلر را به صورت شاخ به شاخ رد کرد. در حال حرکت اتوبوس همه دانش‌آموزان جیغ می‌زدند و راننده ماشین‌های روبه‌رو را یکی یکی رد می‌کرد.
وی افزود: با همراهی مدیر دبیرستان به سراغ دانش‌آموزان رفتم و به آنها گفتیم که صلوات بفرستند و ذکر بگویند که ناگهان اتوبوس در یکی از پیچ‌ها واژگون شد. در آن موقع دانش آموزان در گروه‌های سه و چهار نفره نشسته و کمربندها را بسته بودند.
ذوالفقار خدادادی پدر یکی از مسافران اتوبوس نیز که اکنون در بیمارستان گلستان اهواز بستری است، اظهار کرد: متاسفانه جاده‌های بین چهارمحال و بختیاری و خوزستان بسیار قدیمی و خطرآفرین هستند. در این مسیر قطار هم وجود ندارد و مسیر کوهستانی بسیار خطرناک است.
وی افزود: باید چاره‌ای برای جاده‌های این مسیر اندیشیده شود که دیگر چنین حوادثی برای مسافران پیش نیاید. خوزستان استان پرترددی است و همیشه کاروان‌های راهیان نور از این مسیرها گذر می‌کنند؛ مسئولان امر در این زمینه باید توجه و تدابیر بیشتری اتخاذ کنند و این مسیر را اصلاح کنند.
وضعیت جسمانی مشاور تحصیلی کاروان بهبود یافته و امروز مرخص می‌شود. درجه هوشیاری مریم باباخانیان، یکی از دانش‌آموزان مجروح حادثه نیز هنوز پنج است و وضعیت او تغییری نکرده است. مرضیه امانی و محدثه زمان‌پور نیز روز گذشته پس از مرخص شدن، اهواز را ترک کرده‌اند و سایر مجروحان نیز در بخش‌های بیمارستان گلستان اهواز بستری هستند.

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. Nastya:

    I have eatxcly what info I want. Check, please. Wait, it’s free? Awesome!

  2. George:

    This is way better than a brick & mortar estalbihsmnet.

  3. اسکندری:

    ممنون ازهمه ی خبرهایی که گذاشتید.میشه اخبارجدید دانش آموزی ور واسه من ایمیل کنید(لطفا)

    • Rieke:

      This is a ralely intelligent way to answer the question.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.