آخرین فیلم محمد شیروانی این روزها در جشنواره‌ی ˝ادینبورگ˝

فیلم «لرزاننده‌ی چربی»˝Fatshaker ˝ اثر محمد شیروانی این روزها در بخش مسابقه‌ی شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ˝ادینبورگ˝ به نمایش درآمده است.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری هنر ایران ، این فیلم طبق اعلام دست‌اندرکارانش به طور همزمان با جشنواره‌ی «ادینبورگ» درسی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو و نیز در بخش «عشق و آنارشی» بیست و یکمین فستیوال آرت فیلم «اسلواکی» به روی پرده می‌رود.

فیلم «لرزاننده‌ی چربی» منتخب جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم «ساندنس» آمریکا در سال ۲۰۲۲ و اولین فیلم مستقل ایرانی راه‌یافته به این جشنواره است.

این فیلم همچنین موفق شد جایزه‌ی ببر طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند را نیز برای بهترین فیلم از آن خود کند و تاکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم کپنهاگ و نیز در دانشگاه یو سی ال اِی (UCLA ) آمریکا به نمایش در آمده است.

«لرزانده چربی» که این روزها در جشنواره‌ی «ادینبورگ» حضور دارد، تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه‌ی این جشنواره است.

جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم «ادینبورگ» که در سال ۱۹۴۷ در انگلستان پایه‌گذاری شد، یکی از اولین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم است.

«لرزاننده‌ی چربی» داستانِ تجربه‌های غیر معمول پدری فربه و پسرِ ناشنوا و زیبایش در تهران امروز است.آنان از دختران جوان اخاذی می‌کنند و روزگار می‌گذرانند. تا اینکه ورود زنی جوان و اسرار آمیز که کارش عکاسی مدلینگ است به زندگیشان سبب ایجاد تغییر در روابط این دو و تبدیل آن به ماجرایی سه وجهی می‌شود.

مجله‌ی گاردین در مقاله‌ای که در مورد «لرزاننده‌ی چربی» می‌نویسد، می‌گوید شاید طرح فیلم در ابتدا آشنا به نظربرسد (مرد و پسری ، زنی را ملاقات و تلاش می‌کنند توجه او را جلب کنند.) اما با پیش رفتن فیلم، طرح به داستانی متفاوت و از بُعد روانی رازآلود بدل می‌شود.

«لرزاننده‌ی چربی» با وجود حضور در جشنواره‌های بین‌المللی هنوز در ایران موفق به نمایش نشده است. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.