آخرین قربانی جاسوس‌گیری و جاسوس‌بازی بین انگلیس و روسیه +عکس

۲۳ آبان ،

ادوارد پیش از این به صورت محرمانه در یک دادگاه حاضر شده و اتهامات وی شامل جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و تلاش برای تحول آن به یک دولت خارجی به وی ابلاغ شد.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، اگر تصور می کنید که دوران جاسوس و جاسوس بازی در جهان غرب به پایان رسیده است باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید و در ادامه آن دوران، بخش تازهی از ماجراهای جاسوسی بین غرب و شرق در انگلستان رخ داده است.

امروز اولین جلسه از دادگاه افسر جزء نیروی دریایی انگلستان بود که قصد داشته است تا اسرار نیروی دریایی انگلستان را به روسها بفروشد. “ادوارد دونی ” افسر زیردریایی انگلیسی قصد داشته است تا اطلاعاتی همچون ماموریت های سری که توسط زیردریایی اتمی ترافاگل انجام داده، تاریخ حرکت زیردریایی های انگلیسی و تکنولوژی شکستن کد های رمز نیروی دریایی انگلستان را به روسها بفروشد.

اما دو ماموری که به عنوان عوامل کشور روسیه به وی نزدیک شده بودند در حقیقت مامورین سرویس ضد جاسوسی انگلستان MI5  بودند. اولین ملاقات این دو نفر با افسر انگلیسی در ماه ژانویه امسال گزارش تفسیری شده است. وی که اصالتا اهل ایرلند شمالی است به صورت مخفیانه و در ماه مارس توسط مامورین بازداشت می گردد.

ادوارد پیش از این به صورت محرمانه در یک دادگاه حاضر شده و اتهامات وی شامل جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و تلاش برای تحول آن به یک دولت خارجی به وی ابلاغ شد. امروز نیز در جلسه دوم دادگاه، متهم به دفاع از خود در برابر اتهامات وارده پرداخت. بنا بر خبرها موجود وی به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی اعتراف کرده اما تلاش برای رساندن آنها را به یک دولت خارجی رد کرده است.

نکته قابل توجه در مورد این شخص این است که وی حاوی یک صفحه شخصی در شبکه اجتماعی تویتر بوده است و هر روزه مطالب مختلفی را حتی در مورد کار خود در زیردریایی های اتمی انگلستان بر روی صفحه شخصی خود می نوشته است.

کشور انگلستان به سبب وسعت کم توان پنهان کردن موشکهای قاره پیمای خود را بر روی زمین ندارد و به شکل کامل به زیردریایی های اتمی خود در بحث بازدارندگی اتمی وابسته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.