آخرین مهلت ارسال “اظهار نامه های مالیات بر ارزش افزوده”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور ۱۵ دی را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز اعلام کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از سازمان امور مالیاتی؛ علیرضا طاری بخش گفت: مودیان مالیاتی می توانند اظهارنامه های خود را به سامانه الکترونیکی WWW.EVAT.IR ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات غیرمستقیم است و مالیات بر مصرف تلقی می شود، اظهار داشت: مودیان در این نظام مالیاتی صرفا واسطه دریافت مالیات از خریداران کالا و خدمات و پرداخت آن به دولت می باشند.

طاری بخش گفت : مودیان در این نظام مالیاتی هیچ گونه وجهی را از منابع خود به عنوان مالیات نمی پردازند، بلکه صرفا مالیات هایی را که به نیابت دولت از خریداران دریافت کرده اند، پرداخت می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مودیانی که برابر مقررات برای اجرای قانون فراخوان شده اند، از تاریخ فراخوان مکلف به اجرای قانون می باشند و سازمان مالیاتی انتظار دارد مالیات و عوارض ارزش افزوده را برابر مقررات از خریداران دریافت و به دولت پرداخت کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد: چنانچه مودیانی از اجرای این قانون سر باز زنند، سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب تکالیف و وظایف قانونی برای حسابرسی و وصول مالیات برابر موازین اقدام می کند و مودیان متخلف علاوه بر اصل مالیات مشمول پرداخت جرایم نیز خواهند شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.