آخرین وضعیت”جعبه سیاه”/تاکید روحانی بر توجه به رضایت عامه/پرتاب”ظفر” در دهه فجر و…

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد آذری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری،  با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

«ظفر» قبل از دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود

محمدجواد آذری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ظفر پیش از ایام دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: تصویربرداری، ماموریت مخابراتی و جمع‌آوری اطلاعات فضایی از ماموریت‌های این ماهواره است. ظفر ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و این اولین بار است که ما برای قرار گرفتن ماهواره در این مدار هدف‌گذاری کردیم.

واکنش‌های تهران برابر ارجاع احتمالی پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با استناد به نامه اردیبهشت ماه روحانی به سران کشورهای اروپایی و موارد مطرح شده در آن ،تصریح کرد: تصمیم گیری درباره واکنش به مساله ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل از اختیارت دولت است.

تابستان آرامی را پشت سر خواهیم گذاشت

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اعلام اینکه وضعیت سدها خیلی خوب است ، تصریح کرد: اگر با همین وضعیت جلو رویم و مردم هم رعایت کنند تابستان آرامی را پشت سر خواهیم گذاشت. وی افزود:بارش‌ها از ابتدای سال آبی به گونه‌ای بوده است که از متوسط دارزمدت بیش از ۴۰ درصد بیشتر بوده است و آماده ایم که حداکثر استفاده را از این نعمت داشته باشیم.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران خوانده می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در پاسخ به این پرسش که چه کسی مسئول بررسی جعبه سیاه هواپیما است خاطر نشان کرد: جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای بررسی سانحه است و سانحه هم در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است و این کار در دست بررسی است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال انجام است.

بخش‌های لشکری و کشوری مرتبط با سانحه هوایی باید پاسخگو باشند

لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت کمیته بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: تمام بخش های کشوری و لشکری عضو این کمیته باید پاسخگو باشند. وی تاکید کرد: دولت باید در این زمینه فعال باشد و در درجه اول به مردم و در مرحله بعد به کشورهایی که اتباع آنها در این هواپیما حضور داشتند، پاسخگو باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.