آخرین وضعیت بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه‌سازان

آخرین وضعیت بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه‌سازان

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان صرفا برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبکار از خودروسازان در نظر گرفته شده است.

به نقل از ایسنا محسن صالحی‌نیا  افزود: در جلسه کارگروه حمایت از تولید ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای کاهش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مصوب و مقرر شد که ۶۰ درصد از این مبلغ بابت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.
وی گفت: این مبلغ در شورای پول و اعتبار به ۱۰۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و از این میزان ۶۰۰ میلیارد تومان صرفا برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبکار از خودروسازان در نظر گرفته شد.
به گفته او براساس پیگیریهای انجام شده در آینده نزدیک وجوه یاد شده در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار خواهد گرفت.
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که گروه سایپا طی یک ماه اخیر۱۳۰ میلیارد تومان به سازندگان قطعات خودرو پرداخت و بخشی از مطالبات آنها را تا بهمن امسال تسویه کرده است، افزود: این خودروساز تا پایان شهریور ماه مطالبات منتهی به اردیبهشت ماه را تسویه خواهد کرد و طبق برنامه شرکت تا پایان مهرماه سال جاری با پرداختهای مجدد میزان مطالبات قطعه‌سازان را به سه ماه کاهش خواهد داد.
صالحی‌نیا با بیان این‌که گروه ایران‌خودرو نیز مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات مربوط به ۵۰۰ سازنده قطعات خودرو را پرداخت کرده است، افزود: ایران‌خودرو تا پایان شهریور مطالبات بالاتر از سه ماه را تسویه کرده و شرایط به روند عادی باز خواهد گشت.

یکشنبه ۲۶ شهریور   ۱۱:۳۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.