آخرین وضعیت جرایم اخلاقی در اینترنت

۲۰م آذر ، فاوانیوز: معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های این پلیس مربوط به هتک حیثیت است، گفت: جرایم اخلاقی روند نزولی را در فضای سایبری در پیش گرفته است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا سرهنگ نیک‌نفس گفت؛ در تشریح وضعیت جرایم غیراخلاقی در فضای مجازی، گفت: متاسفانه اشخاصی که در حوزه ناامن‌کردن فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تصور می‌کنند که ناشناس باقی می‌مانند.
 
وی افزود: متاسفانه موضوع احساس ناشناخته‌ماندن اشخاص در فضای سایبری، آزادی عمل بیشتری را برای آنان ایجاد کرده است و این موضوع سبب شده که مجرمان ارتکاب جرم را در فضای سایبری راحت‌تر انجام دهند.
 
معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه پیش از تشکیل پلیس فتا، جرایم اخلاقی روند رو به رشدی را در فضای مجازی در پیش گرفته بود، گفت: معتقدم با حضور پلیس فتا و همچنین افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های متعدد، روند افزایش جرایم اخلاقی کاهش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه این روند کنترل شده است، گفت: باید پذیرفت که بخشی از جرایم از خارج از کشور در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ساماندهی می‌شود که به ویژه جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است، اما باید اعلام کنیم پلیس آمادگی کاملی را در برخورد با این پدیده دارد.
 
وی با بیان اینکه هتک حرمت و حیثیت دومین جرم در فضای تولید و تبادل اطلاعات است، گفت: بیش از ۲۰ درصد پرونده‌ها مربوط به هتک حیثیت است که این مسئله می‌طلبد که اشخاص در نگهداری اطلاعات شخصی‌شان دقت لازم را داشته باشند.
 
معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فتای ناجا در مورد عدم‌شکایت بعضی از مالباختگان و آسیب‌دیدگان، با بیان اینکه این مسئله مختص به ایران نیست، گفت: مرکز بین‌المللی جرایم اعلام کرده است که ۳۰ درصد از جرایم بیشتر گزارش نمی‌شود.
 
نیک‌نفس با بیان اینکه بعضی اشخاص به سبب عدم‌هزینه و فایده و شاید ترس از ارائه گزارش در این حوزه اجتناب می‌کنند، گفت: هنگامی که فردی آسیب‌دیده از ارائه شکایت اجتناب می‌کند، سبب می‌شود که نه تنها حق پایمال شده فرد احراز نشود، بلکه مجرم آزادانه نسبت به اعمال جرم علیه دیگران اقدام می‌کند.
 
وی با بیان اینکه گاهی اشخاص به سبب ترس از ارائه شکایت در این حوزه اجتناب می‌کنند، گفت: اشخاص مطمئن باشند که اطلاعاتشان محرمانه نزد پلیس نگهداری می‌شود و علاوه بر این نظارت شدیدی نیز بر محرمانگی اطلاعات خصوصی فرد اعمال می‌شود.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.