آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ایران ۱۴۱/ همکاری ۳ دانشگاه در پروژه

دکتر سیدمحمد مهدوی هادوی صبح امروز سه شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیماهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص طراحی و ساخت هواپیماهای مسافربری افزود: طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۱ در کشور اجرایی شده است و در حال ساخت است.

معاون پژوهشی سازمان هوایی با بیان اینکه از تجربیات این پروژه در طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره استفاده خواهد شد، اظهار داشت: این پروژه با همکاری دانشگاه های کشور عملیاتی خواهد شد و اجرای آن نیز از تیر ماه آغاز شده است.

وی در خصوص زمان اجرای طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره خاطر نشان کرد: براساس برنامه یکساله ما قرار است تا قسمت های عمده این طرح کلان که شامل مطالعات امکان سنجی و طراحی مهندسی می شود، انجام شود با پایان یافتن این مراحل وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

هادوی اعتبارات این پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: مجموعه کشور حمایت های کاملی از این پروژه دارند که در صورت نیاز با تصویب کارگروه هوا فضای دولت بودجه بیشتری اختصاص خواهد یافت.

معاون پژوهشی سازمان هوایی با اشاره به جزئیات اجرای پروژه کلان هواپیمای مسافربری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره توضیح داد: متولی اصلی این پروژه سازمان صنایع هوایی کشور است که از سوی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری فارس اجرایی خواهد شد.

به گفته وی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش طراحی و ساخت بدنه، دانشگاه علم و صنعت در بخش طراحی موتورهای توربینی، دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش طراحی و ساخت بخش های اویومیک و پارک علم و فناوری فارس در بخش طراحی و ساخت بال همکاری خواهند داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.