آخرین وضعیت سرویس مدارس برای سال جدیدتحصیلی/ افزایش ترددها از افطار تا سحر

سرهنگ محسن مهرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین نشست هماهنگی سرویس مدارس با موضع بهداشت سرویس مدارس قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد. در این جلسه تصمیماتی در رابطه با بهداشت خودروها و راننده ها گرفته شد و تصمیمات دیگر در مورد الزامات سرویس ها به جلسات بعدی موکول شد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی سرویس مدارس و داشتن برگه صلاحیت راننده دو شرط اساسی برای فعالیت آنها است تاکید کرد: پلیس الزامات معاینه فنی را به شهرداری و آموزش و پرورش اعلام کرده است و این خودروها باید دارای برگه معاینه باشند و بدون این برگه نمی توانند فعالیت کنند. ضمن اینکه صلاحیت رانندگان نیز باید تائید شود.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری راهور رانندگان خودروهای شخصی که به عنوان سرویس مدارس بکارگیری می شوند تا زمانی که محدوده زوج و فرد به دوربین مجهز نشده باشد می توانند در این محدوده تردد کنند.

مهرایی با اشاره به اینکه طرح های پلیس برای ساماندهی مدارس تا قبل از مهرماه به تصویب می رسد گفت: سعی می کنیم جلسات ساماندهی و برنامه ریزی سرویس مدارس تا قبل از مهرماه به پایان برسد تا بدون دغدغه و ساماندهی کامل طرح سرویس مدارس اجرایی شود.

وی از برخورد با سرویس مدارس غیر مجاز خبر داد و افزود: پلیس با سرویس های شخصی غیرمجاز که اقدام به جابه جایی دانش آموزان کنند برخورد می کند. ضمن اینکه در سال تحصیلی گذشته سوار کردن بیش از ظرفیت و نداشتن معاینه فنی بیشترین تخلف رانندگان سرویس مدارس بود.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اشاره به افزایش ترافیک در زمان افطار در ماه مبارک رمضان گفت: ترافیک در شهرهای بزرگ ساعت قبل و بعد از افطار افزایش می یابد که پلیس با بسیج امکانات و نیروها اقدام به تسهیل ترافیک می کند.
 

مهرایی با اعلام اینکه مردم نیز باید با نیروهای پلیس همکاری کنند به رانندگان توصیه کرد در دقیقه نود برای تردد تصمیم گیری نکنند تا بدون عجله و شتاب و ایجاد ناامنی ترافیکی تردد کنند.

وی همچنین از افزایش تردد خودروها از زمان افطار تا سحر خبر داد و گفت: تردد در کلانشهرها همزمان با افطار افزایش یافته است و در برخی روزها این ترددها تا سحر نیز ادامه دارد. البته ماموران پلیس برای تسهیل عبور و مرور همیشه در معابر حضور دارند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.