آخرین وضعیت میدانی سوریه/کشته و زخمی شدن صدها تروریست سلفی درحومه دمشق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون سوریه، باندهای موسوم به ارتش آزاد، دو کلیسا را در حلب با دو موشک هدف قرار دادند که خسارتهایی به آن وارد شد.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح به کلیسای مارمیخائیل و دار راهبات المعونه در محله العزیزیه حمله کردند.

اولین موشک به کلیسای مارمیخائیل اصابت کرد و خسارتهای مادی زیادی وارد کرد، اما دومین موشک به سقف کلیسای الدار المعونه اصابت کرد و خسارتهایی به بار آورد.

دارالمعونه همچنین یک کودکستان را در خود جای داده است که البته لحظه حمله تروریستها به سبب تعطیلات هفتگی آن، خالی بوده است.

جمعه جدید در لاذقیه؛ زندگی آرام مردم پس از اخراج گروههای مسلح

لاذقیه جمعه ای که گذشت یک روز آرامی را به سبب پاکسازی آن از وجود گروههای مسلح مورد حمایت رژیمهای عربی، غربی و ترکیه و رژیم صهیونیستی پشت سر گذاشت.

شهر لاذقیه در مقایسه با هفته های گذشته و همچنین به سمت سواحل و ساحل وادی قندیل از وضعیت خوبی برخوردار بود، به ویژه با توجه به اینکه شمال حومه لاذقیه اخیرا شاهد درگیریهایی بود.

بر اساس این گزارش، رفت و آمد خودروها در جاده لاذقیه به سمت منطقه قسطل المعاف به سبب حوادث اخیر و حضور شبه نظامیان در مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه متوقف شده است.

خبرهایی از تعقیب گروههای مسلح در منطقه سلمی از سوی نیروهای ارتش سوریه منتشر شده است.

هلاکت ۳۰۰ تروریست سلفی در حومه دمشق

منابع سوری از کشته شدن ۳۰۰ تروریست سلفی پس از تلاش ناکام آنها برای حمله به شهر عدراالعمالیه در حومه دمشق خبر دادند.

 یک باند مسلح که تعداد افراد آن، ۱۵۰۰ فرد مسلح بود، برای ورود به شهر عدراالعمالیه در حومه دمشق، حملاتی را انجام دادند که نیروهای ارتش با آنها مقابله کردند که طی آن ۳۰۰ تروریست کشته و صدها نفر زخمی شدند، در این درگیری، چهار نیروی ارتش سوریه هم کشته شدند.

منابع سوری گفتند تروریستهایی که دست به حمله زدند، وابسته به سازمانهای سلفی جهادی بودند که نیروهای ارتش با قاطعیت و شدت با آنها برخورد کرد و حمله این گروههای سلفی ناکام ماند.

بر اساس این گزارش، درگیری میان نیروهای ارتش و تروریستهای سلفی، به مدت ۹ ساعت تا صبح روز جمعه ادامه داشت.

به گفته منابع سوری، شهر عدرالعمالیه در حال حاضر شاهد آرامش شکننده و استقرار گسترده نیروهای ارتش و دیگر نهادهای ذیربط است.

ارتش سوریه تقریبا به طور کامل بر سیف الدوله مسلط شد/ عملیات پاکسازی حلب ادامه دارد

منابع سوری در حلب اعلام کردند حلب شب گذشته شاهد شلیک بی هدف گلوله از سوی افراد مسلح به منطقه الشیخ مسکین در شمال این شهر بود که سبب کشته شدن بیش از ۲۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر شد، این گلوله های از منطقه بستان الباشا محل تمرکز تعداد زیادی افراد مسلح شلیک شده است.

این منابع همچنین تصریح کردند منطقه سیف الدوله به ویژه خیابانهای اصلی تقریبا به طور کامل تحت کنترل نیروهای ارتش است و نیروهای ارتش به عملیات پاکسازی برای بازگرداندن امنیت به طور کامل به این منطقه ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در عملیات پاکسازی شهر، درگیریهای شدیدی میان ارتش و گروههای مسلح در منطقه مساکن هنانو و سلیمان الحلبی و بستان الباشا و نیز برخی محورهای محله الاذاعه رخ داد، با این حال نیروهای ارتش همچنین به پیشروی خود در محور الحمیدیه والسید علی حلب ادامه می دهند.

ادعای العربیه

این در حالی است که شبکه العربیه از حامیان اصلی گروههای برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه که همچنان رویکرد تحریک و تشویق این گروهها به ادامه اقدامات مسلحانه را دنبال می کند، مدعی شد گروه ارتش آزاد بر پادگان هنانو مسلط شده است.

این شبکه همچنین از درگیری میان ارتش سوریه و گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در منطقه التضامن دمشق خبر داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.