آخرین وضعیت میدانی سوریه / تلفات سنگین افراد مسلح و نگرانی حامیان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد درگیریها میان ارتش سوریه و گروههای مخالف مسلح در اطراف مسجد بزرگ حلب از سرگرفته شده است.

خبرگزاری سوریه نیز از کشته شدن دهها تروریست در محله الخالدیه حمص خبر داد، این تروریستها مناطق مسکونی و موسسات دولتی و غیر دولتی را با خمپاره و موشک هدف قرار می دادند.

اسکای نیوز عربی مدعی شد گروه موسوم به ارتش آزاد، یک فروند بالگرد در خان شیخون در ادلب را سرنگون کرده است.

این شبکه حامی گروههای مسلح در سوریه از تیراندازی در اطراف وزارت کشور در میدان المرجه دمشق خبر داده است.

حجاج سوریه قربانیان سیاستهای ضد سوری عربستان

خبر دیگر اینکه با وجودی که زائران بیت الله الحرام از کشورهای مختلف برای شرکت در موسم حج امسال همچنان در قالب کاروانهای مختلف به سرزمین وحی عزیمت می کنند، اما به دلیل کارشکنی مقامات سعودی، حجاج سوری از شرکت در موسم حج محروم شده اند.

دولت سوریه چندی پیش اعلام کرد به دلیل خودداری وزارت حج عربستان از امضای توافقنامه مربوط به حجاج در موعد مقرر، حجاج این کشور از موسم حج امسال محروم شده اند.
 
آخرین وضعیت میدانی سوریه

منابع سوری از کشته و زخمی شدن دهها فرد مسلح و انهدام چندین دستگاه خودروی مجهز به تیربار آنها خبر داده اند.

وضعیت امنیتی کانون اصلی درگیریها

یک واحد از نیروهای ارتش در یک عملیات ویژه، چهار دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکا به همراه تروریستهایی که سوار آنها بودند، و نیز شش دستگاه خودروی حامل سلاح و مهمات را در جاده الاتارب حلب منهدم کردند.

همچنین در یک عملیات ویژه دیگر، دو خمپاره انداز تروریستها منهدم و دهها نفر از آنها در منطقه قسطل حرامی در شهر حلب کشته شدند.

همچنین یک واحد از نیروهای ارتش، تجمع تروریستها در نزدیک بیمارستان دارالشفاء در میدان الشعار حلب را هدف قرار دادند، در عملیات دیگر نیروهای ارتش، دهها تروریست در نزدیک باشگاه العروبه حلب کشته و سه خودروی مجهز به تیربار دوشکا و یک دستگاه آمبولانس حامل سلاح و مهمات منهدم شد.

همچنین در منطقه باب الحدید، نیروهای ارتش در یک عملیات ویژه، یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار و دو خودروی حامل سلاح و مهمات و چهار تجمع تروریستها را هدف قرار دادند.

همچنین شمار زیادی از تروریستها در اطراف مسجدالنبی یوسف(ع) در خان العسل و مسجد اموی و اطراف مسجد حذیفه در بستان القصیر و بازار الهال و باب انطاکیه و مسجد جمال در الکلاسه و میدان الصالحین کشته شدند.

همچنین در عملیات ویژه دیگر نیروهای ارتش در محله المرجه حلب، سرکرده یکی از گروههای تروریستی ملقب به دعاس به همراه تمام اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.
 
نیروهای ارتش سوریه همچنین چهار دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکا و تیربار ضد هوایی در نزدیک خانه سالمندان در بستان الباشا را منهدم کردند.
 
وضعیت امنیتی دیرالزور
 
یک واحد از نیروهای ارتش سوریه، تعدادی از تروریستها را در نزدیک مسجد الروضه در محله الجبیله از جمله سرکرده یک گروه تروریستی به نام بشارالجنید را به هلاکت رساندند.

یک منبع در استان دیرالزور اعلام کرد در یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکای تروریستها و یک خودروی حامل تروریستها در میدان الجبیله دیرالزور منهدم شد.

 نیروهای ارتش سوریه همچنین در یک عملیات ویژه در منطقه شیخ یاسین دیرالزور، تعدادی از تروریستها را کشتند. 

وضعیت امنیتی استان الرقه
 

دهها تروریست در عملیات نیروهای ارتش در منطقه تل ابیض و شهر سلوک در استان الرقه کشته و زخمی شدند.

وضعیت امنیتی ادلب

درگیری میان نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی در روستای الفاروقیه در منطقه حارم ادلب هم به کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها منجر شد.

حومه دمشق و حماه

منابع سوری از ادامه عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی منطقه الغوطیه الشرقیه در حومه دمشق از وجود گروههای تروریستی خبر دادند، طی این عملیات مقادیری سلاح و مهمات کشف و چند دستگاه خودرو مورد استفاده تروریستها منهدم شد.

همچنین دو خودروی حامل تروریستها در روستای محمدیه در الغوطه الشرقیه در عملیات نیروهای ارتش منهدم شد.

کشف و خنثی سازی بمبی که تروریستها در منطقه خنیزیر در حومه حماه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

وضعیت امنیتی حمص

پاکسازی منطقه الحسیبه در حومه القصیر و کشته شدن دهها تروریست در منطقه الخالدیه حمص از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.
 
همچنین ۱۵ بمبی که تروریستها در منطقه الحسیبه کار گذاشته بودند، خنثی شد.
 
نیروهای ارتش همچنین در یک  عملیات ویژه، تجمع تروریستها را در محله الخالدیه هدف قرار دادند .

به گزارش مهر، خبرنگار سانا در حمص از کشته شدن دهها تروریست خبر داده است که از جمله این تروریستها، عبدالله قطب مصری الاصل و عبدالغنی القاسمی از سرکردگان گروههای تروریستی به شمار می رود.

همچنین در عملیات ویژه نیروهای ارتش در منطقه تلدو حمص، دو خودروی حامل تروریستها منهدم شد که به کشته شدن دهها نفر از آنها انجامید.
 
نیروهای ارتش همچنین با یک گروه تروریستی که در حمله به شهروندان و بستن راهها در شهر تلکلخ فعالیت می کرد، مقابله و تلفاتی به آنها وارد کردند.

وضعیت امنیتی درعا

نیروهای ارتش در درگیری با اعضای یک گروه تروریستی در جاده خربه غزاله درعا، تمام آنها را به هلاکت رساندند.
 
همچنین دو تروریست که در منطقه بصری الشام زخمی شده بودند، توسط نیروهای ارتش دستگیر شدند.
 
نیروهای ارتش سوریه، همچنین تلاش یک گروه تروریستی برای نفوذ به جبل النبی یونس(ع) در حومه لاذقیه را خنثی کردند که طی آن دهها نفر از اعضای این گروه کشته و زخمی شدند.

تلفات و خسارتهای گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و متحدان عرب و ترک آنها در حالی همچنان ادامه دارد که نگرانی ها در اردوگاه حامیان آنها از ادامه ناکامی مزدورانشان افزایش یافته است که این نگرانی در اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و برخی مقامات غربی و عربی قابل مشاهده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.