آخرین وضعیت میدانی سوریه/ موفقیتهای ارتش در کانون اصلی درگیریها

آخرین وضعیت میدانی شهر حلب ؛ کشته شدن بیش از ۴۵ تروریست مسلح
عملیات پاکسازی حلب از وجود گروههای مسلح همچنان از سوی ارتش سوریه ادامه دارد که در تازه ترین خبرها، بیش از ۴۵ تروریست در این عملیات کشته شده اند.

بر اساس این گزارش، واحدهایی از ارتش سوریه به تعقیب گروههای تروریستی مسلح که تجاوز به شهروندان و نیروهای حفظ امنیت و تخریب تاسیسات عمومی و خصوصی در محله صلاح الدین و السکری را ادامه می دادند، پرداخته که طی این عملیات، تعداد زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

آخرین بروز رسانی: پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
تحولات سوریه لحظه به لحظه به نفع ارتش سوریه رقم میخورد، به طوری که آزادسازی محله الشعار که بزرگترین محله شهر حلب است، فقط سه ساعت طول کشید و گروه های مسلح بدون درگیری جدی از این محله عقب نشینی کردند. این شرایط بسیار عجیب است و فرماندهان نظامی در حلب هم از سرعت عقب نشینی و فروپاشی خطوط دفاعی گروه های مسلح متعجب هستند. می توان گفت سرعت عقب نشینی گروه های مسلح اکنون بیشتر از سرعت پیشروی ارتش سوریه است. به نظر می رسد گروه های مسلح فرماندهی مشخصی ندارند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه با دفع حمله یک گروه تروریستی به میدان سعدالله الجابری، هشت تروریست را به قتل رساندند.

در محله الصاخور، درگیری نیروهای ارتش با یک گروه مسلح، تلفات سنگینی به این گروه وارد کرد که گفته می شود بیش از ۲۰ تروریست کشته شده اند.در محله های المرجه و النیرب، چندین تروریست دستگیر شدند.درگیریهای شدید در المتحلق الجنوبی، به کشته شدن چندین تررویست مسلح منجر شد.

منابع سوری همچنین از عملیات گسترده ارتش برای پاکسازی محله های “الانصاری و السکری”  خبر دادند.

ارتش سوریه و محور مقاومت در حال تکمیل موفقیت‎های خود در شرق شهر حلب هستند.

آمارهای مختلفی از موفقیت‎های ارتش سوریه در شرق حلب ارائه شده است که نتایج میدانی نشان از موفقیت ۶۵ تا ۷۳ درصدی در پاکسازی شرق حلب از لوث وجود تروریست های جیش الفتح دارد.

نیروهای مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند بخش های قابل توجهی از اطراف حلب را آزاد کنند که در این زمینه ، موفقیت های جنوب غرب حلب حائز اهمیت است.

اعلام الحربی از اخبار امروز حلب می گوید: ارتش و نیروهای مردمی سوریه بیش از ۷۰ درصد شرق حلب را از لوث وجود تروریست های تکفیری پاکسازی کرده است.
آخرین وضعیت میدانی سوریه/ موفقیتهای ارتش در کانون اصلی درگیریها

سایت المصدر درباره پیشروی های میدتانی ارتش سوریه و محور مقاومت می گوید: ارتش سوریه بدون کمک نیروهای سطحی دیگر چند منطقه دیگر را در شرق حلب آزاد کرده است.

این وبگاه تصریح کرد: ارتش سوریه و در راس آن نیروهای تایگر فورس ، با پیشروی در مناطق شرقی حلب و پاکسازی مناطق بیشتر در دو هفته اخیر، موجب پاکسازی بیش از ۶۵ درصد شرق حلب شدند.

آخرین وضعیت میدانی سوریه/ موفقیتهای ارتش در کانون اصلی درگیریها
منابع میدانی گزارش دادند که در دو روز گذشته نیروهای تایگر فورس ارتش سوریه و محور مقاومت ۵ منطقه را در شرق حلب از تروریست‎های جیش الفتح پس گرفتند.

نیروهای تایگر فورس ارتش سوریه اخیرا هم منطقه “شیخ لطفی” و “مرجاه” را از دست تروریست‎های ائتلاف جیش الفتح خارج کردند.

ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان خود توانست امنیت و ثبات را در محله‌های ” اغیور و باب الحدید” در شرق حلب بازگردانده و عناصر تروریستی باقی مانده در این مناطق را به هلاکت برساند.

ارتش سوریه همچنین با ایجاد گذرگاه امن در این محله‎ها، امکان خروج بیش از ۲۰۰ غیرنظامی را فراهم آورد و شماری از تروریست‎ها را بازداشت کرد.

خبرگزاری سانا گزارش داد:طبق آخرین اخبار ارتش سوریه به دنبال خنثی کردن مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده در بخش های مناطق آزاد شده و ایجاد مراکز امن برای ورود نیروهای خود هستند.

هم‎چنین نیروهای ارتش سوریه به دنبال پیدا کردن مخفیگاه تروریست‎های فراری در این مناطق هستند.

به علاوه ارتش این کشور در عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده شرق حلب، امنیت و ثبات محله های ” کرم الدادا”، “شعار”، مرجه و شیخ لطفی” را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار المیادین، ارتش سوریه وارد شهر حلب القدیمه شده و ضمن درگیری شدید با تروریست ها و به هلاکت رساندن آنها بر بخشی از آن مسلط شد.

مجموعه پیشروی های میدانی ارتش سوریه موفقیت های محور مقاومت را در ماه های آینده نوید می دهد؛ چرا که پیروزی در حلب ضربه سختی به تروریست‎های تکفیری و همپیمانانش وارد خواهد کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.