آخرین وضعیت میدانی سوریه/ واکنش حزب الله به ادعای مخالفان سوری

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکای نیوز عربی گزارش داد حزب الله ادعای گروههای مخالف سوری مبنی بر کشته شدن یکی از اعضای این جنبش در ناآرامی های سوریه را تکذیب کرد.

این شبکه گزارش داد حزب الله تاکید کرده است علی حسین ناصیف در داخل خاک لبنان در خلال انجام وظیفه جهادی به شهادت رسیده است و ادعای گروههای مخالف مبنی بر کشته شدن وی در داخل سوریه دروغ است و حزب الله به این دروغگویی ها عادت کرده است.

اسکای نیوز همچنین از وقوع درگیریها و انفجار در اردوگاه الیرموک و درگیری در محله العباسیه درعا خبر داد.

این شبکه در خبری دیگر انتقال مجروحان وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد به داخل ترکیه برای مداوا خبر داد و تصاویری در این زمینه پخش کرد.

این شبکه عرب زبان که البته رویکرد حمایت از گروههای مسلح در سوریه را دنبال می کند، از عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی محله المشارقه حلب خبر داد.
 
اسکای نیوز همچنین اعلام کرده است که در عملیات نیروهای ارتش، ۶۱ نفر از جمله ۲۵ نفر در حومه دمشق کشته شدند.

تلویزیون سوریه و سانا هم گزارش دادند نیروهای مسلح سوریه به پیگرد بازمانده های گروههای تروریستی در برخی مناطق ادامه می دهند و طی آن شماری از تروریستها کشته و تلفات سنگینی به آنها وارد شد.

حلب 

در حلب، یک واحد از نیروهای ارتش، سرکردگان دو گروه تروریستی به نامهای ابودرید و ابونزیه را در الکلاسه به هلاکت رساندند.
 
در منطقه الکلاسه و الفردوس در بستان القصر، در عملیات ویژه نیروهای مسلح، فردی به نام الحج عبدالرحمن مفتی گروههای تروریستی مسلح کشته شد.

همچنین یک واحد از نیروهای مسلح سوریه، تجمعات تروریستها در نزدیکی مسجد سکر و مدارس الیرموک و الکرامه در الکلاسه را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن دهها نفر منجر شد.

در حمله نیروهای مسلح به تجمع تروریستها در نزدیک بیمارستان الزرزور در منطقه السکری، تلفات سنگینی به آنها وارد شد.

ابوالحارث الحلبی از اعضای گروههای مسلح در حلب در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی مدعی شد روحیه اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد پس از انفجارهایی که انجام دادند، بسیار بالا رفته است.

اسکای نیوز عربی اذعان کرد میدان سعدالله الجابری در حلب همچنان تحت سیطره ارتش سوریه است.

این شبکه هچنین گزارش داد خبرهایی مبنی بر حضور بشار اسد در حلب برای نظارت مستقیم بر عملیات پاکسازی شهر منتشر شده است.

حومه دمشق

کشف مقادیری انواع سلاح در حومه دمشق در جریان عملیات نیروهای مسلح در منطقه باله از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است. همچنین دو خودرو که تروریستها برای جابجایی سلاح و مهمات استفاده می کردند، منهدم شد.

از حماه هم خبر می رسد که در عملیات نیروهای ارتش در قلعه المضیق، چند تروریست که به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و خرابکاری دست می زدند، کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش توانستند اعضای یک گروه تروریستی مسلح را که یکی از آنها لیبی الاصل است، در روستای مسعود در حومه حماه به هلاکت رساندند و سلاحها و یونیفورمهای نظامی را که در اختیارشان بود، ضبط کردند.
 

در عملیات نیروهای ارتش در درعا نیز، مقادیری از انواع سلاح کشف شد و چندین تروریست نیز کشته شدند.

خنثی شدن نفوذ افراد مسلح به داخل سوریه

خبر دیگر اینکه نیروهای گارد مرزی در مرز با ترکیه، تلاش یک گروه تروریستی برای ورود به داخل سوریه در منطقه غزاله در حومه سلقین را خنثی و تلفات سنگین به آنها وارد کردند.

همچنین واحدهای مهندسی ارتش سوریه، یک بمب حدود ۷۵ کیلوگرمی را که یک گروه مسلح تروریستی در این منطقه کارگذاشته بود، خنثی کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.