آخرین وضعیت پرونده جهرمی و قالیباف/ توضیح دادستان در مورد مطهری و سایت الف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد روند شکایت دولتمردان از شهردار تهران مبنی بر تهمت زدن آقای قالیباف به برخی مسئولان دولتی، گفت: هر شکایتی باشد حتما روال حقوقی خودش را دنبال می کند.

وی همچنین در مورد نقد یک دانشجو بر علی لاریجانی و حبس ۹۰ روزه اش گفت: اگه تمام ما ملتزم به قانون باشیم به نفع خود افراد و کشور است. اگر در نقد افترا و توهین باشد جرم است. یک ضرب المثل معروف این است که حرمت امام زاده را باید متولی امامزاده نگهدارد. ما که مدعی حزب اللهی بودن و ولایتمداری هستیم باید خودمان مراقب باشیم تا اگر ایرادی بود جلوی تخلفات را بگیریم و بیشتر رعایت کنیم. شما در سئوالتان گفتید شاید قاضی خطا کرده و بی طرفی را رعایت نکرده و منم نمی گویم قاضی ها همه بدون خطا هستند ولی برداشت هر قاضی با هم تفاوت دارد. در بسیاری از موارد دادگاه حکمی می دهد و دادگاه بدوی نقض می کند.

محسنی اژه ای افزود: اگر بگوییم یک نماینده مجلس سایت دارد و نباید به او کاری داشته باشیم و یا اینکه اصولگراست باید از او بگذریم صحیح نیست. اگر در سایتی که صاحب آن کاملا حزب اللهی است آمدند خبری منتشر کردند و در کامنتهای آن سخنان بسیار بدی منتشر شد باید برخورد کرد. حالا اگر مدیر سایت احضار شد دیگر نباید جو سازی کند چون می آید و از خودش دفاع می کند. حالا چون مبتلا به آن رخ داده است اینطور می گویم که آیا نماینده مجلس مصونیت قضایی دارد یا خیر؟ بر اساس قانون نماینده مجلس می تواند در چارچوب وظایف خود اظهار نظر کند ولی نمی تواند در این اظهار نظر، افترا و توهین کند.


وی اظهار داشت: اگر قاضی فهمید که قصد این نماینده شرافتمندانه و دلسوزانه بوده است دادگاه می تواند تخفیف قائل شود. در مورد پرونده این شخص هم پرونده به دادسرا رفته و اعلام جرم و کیفرخواست صادر شده است. در این پرونده چند قاضی اظهار نظر کرده است و پرونده به دادگاه رفت.

 

توضیح دادستان در مورد تدریس فائزه هاشمی

 

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن گفته اند فائزه هاشمی به صورت غیرقانونی عضو هیئت علمی و مدیرگروه است در حالی که با حکم دادگاه ایشان نباید فعالیت فرهنگی داشته باشد، گفت: من نمی دانم و خود دانشگاه مرجع رسیدگی به تخلفات دارد. البته باید دید که منظور از فعالیت فرهنگی چی بوده است که مصداق دارد و حکم هم در حال اجراست.

 

محسنی اژه ای در مورد خط قرمز در پرونده برخی از چهره های سیاسی و دولتی گفت: برخی از پرونده ها نیاز به رسیدگی بیشتر داشته و باید اثبات جرم کنیم.

 

پرونده جهرمی در حال بررسی است

 

سخنگوی قوه قضائیه در مورد اینکه چرا مدیرعامل بانک صادرات هنوز محاکمه نشده است گفت: ایشان پرونده اش مانند برخی دیگر هنوز دادگاه نرفته است ولی برای ایشان بازپرس پرونده در سال ۹۰ قرار مجرمیت صادر کرد و این قرار مورد اختلاف قرار گرفت و نقض شد تا دوباره تحقیق شود. این پرونده همچنان در دستور کار است.

 

وی ادامه داد: در برخی از موارد جنس کار مشکل ساز است و باید به درستی بررسی شود. بانک صادرات مدعی شده که در شعبه اهواز خارج از میزان عرف تسهیلات داده و ثبت و اعتبار سنجی نکرده اند. حالا این موارد رفته بانک ملی شعبه کیش تنزیل شده است. مدیر عامل اسبق می گوید من تا مقطع زمانی خاصی متوجه نشدم. اینجا باید ببینیم که آیا این ادعا قابل پذیرش است یا نه؟ اگر فرض کنیم قابل قبول نباشد سئوال این است که آیا خود مدیرعامل مسئول است یا شریک در تخلفات شعبه است؟ و مسائلی از این قبیل مطرح می شود. مدیرعامل همان روزهای اول گفت که من تقصیری ندارم. سئوال این است که وقتی بخشی از تسهیلات برگشت به بانک و شما متوجه شدید پس چرا سئوال نکردید این پولها از کجا آمد؟ اینها مورد بحث است.

 

دادستان کل کشور در مورد پرونده مه آفرید ۲ “م – ز” و احتمال فروش دارائیهایش برای پرداخت طلب بانک گفت: از نظر قانون برخی از موارد را نمی توانیم بگوییم. ولی این افراد معمولا ممنوع المعامله می شوند. اگر این فرد با این کار قصد داشته باشد طلب بانکها را بدهد بد نیست خوب است. مه آفرید هم همین کار را دارد می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.