آخرین وضعیت پرونده موقوفه خوار بزرگ پایتخت

در حالی که حدود ۸ سال از تخلف آموزش و پرورش به دلیل فروش ۸ هزار مترمربع موقوفه به آقای ع-الف می گذرد ولی همچنان مسئولان سازمان اوقاف از پاسخگویی به روند پیگیری این پرونده شانه خالی می کنند.

به گزارش مهر، رضاخان در سال ۱۳۱۸ به دلیل اهمیت جایگاه مکانهای مذهبی میان مردم دستور داد تا در اطراف بقعه امامزاده زید در تهران مدرسه ایجاد کنند. آرام آرام این مدرسه ۳۵۰ متری وارد حیطه موقوفات امامزاده شد تا جایی که وسعت آن به هشت هزار مترمربع رسید.

هر چند که بعد از انقلاب با احکام قانونی می بایست این مدرسه و املاک تصرفی آن در اختیار سازمان اوقاف قرار می گرفت ولی وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام قابل تامل مدرسه حافظ را به مزایده گذاشت و شخصی به نام (ع – الف) به عنوان برنده مزایده صاحب مدرسه شد. تا اینکه در سال ۸۳ آموزش و پرورش اقدام به فروش مدرسه حافظ کرد. به دنبال آن نیز اداره اوقاف با طرح دعوی توانست دستور توقف ساخت و ساز و تخریب بنا را بگیرد.

حجت الاسلام محمد غلامی معاون بقاع سازمان اوقاف در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در مهر ماه سال ۸۳ سازمان آموزش و پرورش نسبت به اعطای وکالت به آقایان الف و شرکا به عنوان خریداران و برندگان مزایده اقدام کرد که در این وکالت نامه پلاکهای ثبتی از ۱۰ به ۱۷ پلاک افزایش یافت. پس از آن به فاصله چند روز طی سند رسمی قطعی در یکی از دفترخانه های اسناد رسمی شهرری ۱۱ پلاکهای ثبتی به آقای “الف” و شرکا انتقال داده شد که البته تخلف این دفترخانه مبنی بر رعایت نکردن برخی اصول مانند نداشتن امضای دفتریار و سردفتر محرز است.

در این میان دادستان تهران هم اعلام کرد: در این پرونده زمین خواری رخ نداده است!

حجت الاسلام علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه آبان سال ۹۰ در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت این پرونده گفته بود که “این پرونده همچنان توسط سازمان اوقاف در حال پیگیری است و بزودی اخبار خوشی از نتایج نهایی موقوفه خواری بزرگ در پایتخت اعلام می شود.”

در حالی که پس از گذشت ۸ ماه از قول و وعده سرپرست اوقاف می گذرد ولی وی این بار در گفتگو با مهر گفت: این پرونده دیگر در دست اوقاف نیست و باید مسئولان مربوطه پاسخ دهند!

گفته های حجت الاسلام محمدی در حالی است که آتش نشانی هم وارد گود شده و شروع به ساخت و ساز کرده است. در این مدت آتش نشانی بیش از ۴ بار دستور توقف عملیات را دریافت کرده اما همچنان به ساخت و ساز ادامه می دهد. با این حال پرونده اختلاف میان اداره اوقاف و آتش نشانی با توجه به تمامی مدارک قضایی و حقوقی همچنان باز است و گره های کور این اختلافات را حل نمی کند!


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.