آخرین پیشنهاد هنرمندان قبل از جشنواره‌های فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

جشنواره‌های فجر همواره برای دوست‌داران هنر، ضیافتی است هر ساله که در گرماگرم رقابت‌های هنرمندان، علاقمندان هنری نیز از حظ بصری و شنیداری برخوردار می‌شوند. چون آخر این هفته پیش از آغاز رقابت در جشنواره‌های فجر است، پیشنهاد هنرمندان هنوز، نمایش‌ها، کنسرت‌ها یا آلبوم‌ها و نمایشگاه‌های هنری مختلف است؛ اما در هفته‌های آینده قطعا با پیشنهادهای جشنواره‌ای در خدمت علاقمندان به هنر خواهیم بود.

به گزارش هنرآنلاین// بار‌ها برای همه ما پیش آمده که در تعطیلات و اوقات فراغت که داریم به فکر این موضوع باشیم تا در دنیای هنر پرسه بزنیم و از فیلم‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی و یا نمایشگاه‌های هنری استفاده کنیم. اما معمولا برای انتخاب دچار مشکل می‌شویم و این تجربه را قطعا داریم که یا از دوستانی که سلیقه‌شان بیشتر با ما همخوان است و یا تجربه‌ای در زمینه هنر دارند در مورد انتخاب آثار پیشنهاد بگیریم و یا بدهیم.

اما بدون شک همه ما به تخصص احترام می‌گذاریم و اگر صاحب نظری پیشنهادی را برای انتخاب مطرح کند، می‌تواند در اولویت پرکردن اوقات فراغت ما قرار بگیرد. بر همین اساس از جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف پیشنهادی برای آخر هفته گردآوری کرده‌ایم تا دست شما را برای انتخاب بازگذاریم. با توجه به فرا رسیدن ایام محرم همه هنرمند با لحاظ کردن این ایام پیشنهاداتی را ارائه دادند که در ادامه می‌خوانید.

پیشنهاد کیوان ساکت، آلبوم ˝آستان جانان˝ پرویز مشکاتیان

کیوان ساکت معتقد است، آلبوم ˝آستان جانان˝ با صدای محمد رضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان دنیای تازه‌ای از موسیقی ایرانی را به انسان نشان می‌دهد که بهتر است مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی این آلبوم را گوش کنند.

کیوان ساکت به هنرآنلاین گفت: به طور کلی آثار بسیاری در موسیقی ایرانی جاودانه شده است ولی آلبوم‌های پرویز مشکاتیان بسیار ماندگار است و حتی اگر سالیان سال گذرد باز هم بر دل و جان نفوذ می‌کند.

این نوازنده خاطرنشان کرد: من همیشه آلبوم “آستان جانان” با صدای محمد رضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان را گوش می‌کنم و این اثر دنیای تازه‌ای از موسیقی ایرانی را به من نشان می‌دهد در نتیجه به همه مخاطبان پیشنهاد می‌کنم این اثر نه یک بار بلکه چندین بار گوش کنند.

ساکت در ادامه تاکید کرد: آثار بزرگان شنیدنی است و سبب می‌شود انسان به کمک موسیقی با دنیای معنوی بیشتر آشنا شود در نتیجه نباید بزرگان را فراموش کنیم و بهتر است با شنیدن آثار این عزیزان یادشان را زنده کنیم.

گفتنی است، آستان جانان نام آلبوم موسیقی سنتی ایرانی است در آواز بیات ترک و با صدای محمدرضا شجریان که در سال ۱۳۶۲ در سفارت ایتالیا در تهران اجرا و در سال ۱۳۶۴ انتشار یافته‌است. آهنگسازی این آلبوم را پرویز مشکاتیان انجام داده‌ است. اشعار این آلبوم از سروده‌های حافظ و باباطاهر می باشند.

پیشنهاد هنگامه مفید؛ نمایش “درفش کاویانی”

پیشنهاد هنگامه مفید به علاقمندان به هنر نمایش، دید نمایش عروسکی بزرگ‌سال “درفش کاویانی” نمایش است که تنها تا جمعه ۲۷ دی به روی صحنه است.
این نمایش نوشته حمیدرضا نعیمی به کارگردانی زهره بهروزی نیا که تا جمعه ۲۷دی در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است.
هنگامه مفید از پیشکسوتان عرصه تئاتر عروسکی گفت: این که یک اثر عروسکی بزرگ‌سال به روی صحنه است اتفاق بسیار خوبی است به خصوص اینکه در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود چرا که معمولا آثار غنی و حرفه‌ای در آنجا به روی صحنه می‌رود. نکته مهم اجرای این نمایش آوردن و بیان یک داستان اسطوره‌ای با عروسک به روی صحنه است که خودش برای تماشاگر می‌تواند جالب باشد. این نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی به روی صحنه رفت اما در اجرای عمومی نسبت به جشنواره تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده است.
داستان نمایش “درفش کاویانی” دربارهٔ‌ی داستان “ضحاک” ماردوش است و این نمایش به این موضوع می‌پردازد که چگونه دو مار بر دوش ضحاک به وجود می‌آیند. “درفش کاویانی” که از ۳دی در کارگاه نمایش تئاتر شهر به روی صحنه رفته تا جمعه ۲۷دی، هر روز در ساعت ۱۸:۱۵ اجرا می‌شود. عروسک گردان‌ها: مریم معینی، سهیلا باجلان، بهرام بهبهانی ، مهرنوش شریعتی و مریم ایرانمنش می باشند.

پیشنهاد بهنام کامرانی؛ گالری‌های محسن، هفت ثمر، آن و خاک

بهنام کامرانی از جمله هنرمندانی است که همواره روند تحولات هنر معاصر ایران را پیگیری می کند و پای ثابت نمایشگاه‌هایی است که هر هفته افتتاح می‌شوند.

کامرانی در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: از میان نمایشگاه‌هایی که جمعه ۲۷ دی ماه افتتاح می‌شوند من نمایشگاه نقاشی‌های مرجان ثابتی در گالری هفت ثمر را پیشنهاد می‌کنم. او از جمله نقاشان جوان است که در کارش جدیت و پیشرفت خوبی داشته است.

او افزود: گالری محسن نیز این هفته میزبان نمایشگاه عکس‌های اجتماعی شید می‌شود و با توجه به تنوع نگاه عکاسان شرکت کرده در این جشنواره؛ فکر می‌کنم شاهد برپایی نمایشگاه عکس گروهی خوبی باشیم.

این نقاش ادامه داد: در میان نمایشگاه‌هایی که به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شوند من بازدید از نمایشگاه شهلا حسینی در گالری خاک و نمایشگاه شهرزاد منعم در گالری آن را پیشنهاد می کنم.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.