آخر هفته با برنامه‌های تلویزیون

۰۸م آذر ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی؛ شبکه یک پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۲۲ فیلم سینمایی « راه » به کارگردانی امیلیو استیوز از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا و اسپانیا آمده : تام چشم پزشکی است که بیشتر وقت خود را صرف کار می کند و گاهی هم به بازی گلف می پردازد . او پسری دارد که پس از مرگ مادرش دانشکده پزشکی را رها کرده و به سفر کردن می پردازد . او روحیه ماجرا جویی داشته و همواره در سفر است و همین مسئله سبب نارضایتی تام است و بارها سعی کرده تا پسرش را از این سفر هایی که به نظرش بیهوده می باشند، منصرف کند .پسر تام در یکی از سفر هایش که راهپیمایی در یک مسیر معروف از فرانسه تا اسپانیا ( تا ساحل اقیانوس اطلس ) است در طوفان کوهستانی گرفتار شده و کشته می شود . تام با اندوه فراوان برای تحویل گرفتن جنازه پسرش به فرانسه می رود، امّا پس از مدت اندکی پا در راه نیمه تمام پسرش گذاشته و تصمیم می‍گیرد سفر دنیل را تمام کند .

شبکـه یک سیما برای ساعت ۱۶ جمعه ۱۰ آذر ماه فیلم تلویزیونی « بازجویی در کافه تهران » به کارگردانی شاهد احمد لو و تهیه کنندگی حسین طاهری را برای پخش در نظر گرفته است.                                                                                                                                                

در این فیلم با بازی هومن برق نورد ، بابک کشوری و مهدی سلطانی سوستانی خواهید دید: مجید پسر جوانی که عقب مانده ذهنی است متهم به قتل یک پیر زن وخدمتکارش و همچنین دزدی جواهرات اوست، اما سرگرد کاویان نظری بر خلاف این دارد. زیرا او قتل پیرزن را حاصل یک جنایت پیچیده می داند . پس دستور آزادی مجید را می دهد تا ماجرای قتل را پیگیری کند .

شـبـکـه دو

 انیمیشن « خرس های مهربان (جشن هدیه ها)» به کارگردانی لری هاستون و تهیه کنندگی روبرت ویندراپ ، محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۷:۳۰ صبح در قالب برنامه « سینما صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود.                                                      در خلاصه داستان انیمیشن آمده : غرغرو که خرسی عصبانی است و می خواهد خرس های مهربان را شکست دهد؛ تصمیم می گیرد سیاره آنها را جابجا کند تا دیگر آنها را نبیند. اما خرس های مهربون در حالی که سیاره‍شان به شدت تکان می خورد متوجه می شوند و همه را خبر می کنند. پس از چندی نیز متوجه می شوند که این کار، کارِ خرسِ غرغرو است. آنها با آنکه از کار خرس غرغرو ناراحت می باشند اما سعی می کنند به او کمک کنند تا سیاره اش را پیدا کند. با این حال غرغرو باز هم به کارهای بد خود ادامه می دهد.

فیلم سینمایی « بچه های خانواده من » به کارگردانی جو بایر، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۴:۳۰ در قالب برنامه « سینما آفتاب » از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت.
داستان این فیلم، دربارهٔ کاسپار پسر بچه ای است که در سنین کودکی از خانواده خود جدا شده و برای کار به مزرعه ای فرستاده می شود. داستان از این قرار است که مادر کاسپار، آلیس، در اثر سقوط بهمن جان خود را از دست می دهد. این در حالی است که بخش اعظمی از درآمد خانواده را آلیس از طریق خیاطی تأمین می کرده است. با مرگ او پدر خانواده نهایت تلاش خود را برای سرپا نگاه داشتن زندگی و خانواده انجام می دهد، ولی موفق به اینکار نمی شود. در نهایت و علیرغم میل باطنی اش، مجبور می شود کاسپار را به دلال هایی که بچه‍ ها را به شهر می برده و در آنجا به عنوان کارگر می فروختند بسپارد و در ازای آن پولی دریافت کند. فیلم سینمایی « بچه های خانواده من » محصول سال ۲۰۰۳ آلمان است.

فیلم تلویزیونی « گره کور » به کارگردانی جواد مزد آبادی و تهیه کنندگی سعید منتظر المهدی ، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۲۱ در قالب برنامه « سینما زندگی » از شبکه دو سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده :رضا جوان قُلدر و اهل شرّی است که برای مردِ بد ذاتی به نام ایرج شَرخری می کند. روزی به دنبال یکی از همین شرخری ها با مردی تصادف کرده و به سبب عدم توانایی پرداخت دیه به زندان می افتد. اما پس از مدتی در اثر رضایت خانواده شاکی آزاد می شود، در حالی که مادرش در این مدت از دنیا رفته، او در می یابد سبب رضایت شاکی، این بوده که فرد خیّری پول دیه را پرداخت کرده است. رضا که نمی داند چه کسی این کار را برای او انجام داده به سراغ ایرج می رود، اما در می یابد در مدت زندان بودنش ایرج هیچ کمکی به خانواده اش نکرده است. حال نیز به خاطر چک و سفته هایی که از رضا دارد می خواهد باز او را به راه خلاف بکشاند. رامین راستاد، افشین سنگ چاپ و مریم سلطانی در فیلم تلویزیونی « گره کور » ایفای نقش کرده اند.

انیمشین « شهر گربه ها » به کارگردانی بلا ترنوفسکی و تهیه کنندگی گابور موروی و رومان کانز ، صبح جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۷:۳۰ در قالب برنامه « سینما صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود .

داستان فیلم محصول سال ۱۹۸۶مجارستان، کانادا و آلمان غربی از این قرار است که : موش ها با استفاده از علم خود یک سگ آهنی بزرگ اختراع می کنند که می تواند گربه ها را اهلی کند .اما هنوز در گوشه ای از جنگل های آفریقا تعدادی گربه وجود دارد که رام نشده اند و به شهر وارد می شوند.

فیلم سینمایی « در میان ما » به کارگردانی جان بریسینگر و تهیه کنندگی مایکل فلودل ، جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
داستان « در میان ما » در مورد پسری به نام الکساندراست که در یک روز آفتابی در حالی که مشغول بازی می باشد؛ سقوط می کند و به کما می رود. پزشکان در پی عمل های متعدد تنها موفق می شوند جلوی خونریزی او را بگیرند. خانواده وی بسیار غمگین و ناراحت می باشند . آنها به هیچ عنوان تاب از دست دادن تنها فرزندشان را ندارند .در حالی که مادر الکساندر ملول و غمگین از بیمارستان به خانه می رود؛ خیلی اتفاقی برادر همسرش را در پارکینگ بیمارستان می بیند. همسرش مدتهاست با این برادرش قطع رابطه کرده است.

فیلم سینمایی « صدای زندگی » به کارگردانی و تهیه کنندگی عبدالله باکیده ، جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود. داستان « صدای زندگی » با بازی ابوالفضل پورعرب، عنایت الله بخشی، مهدی امینی خواه و پرستو صالحی از این قرار است که : نادر شکوری ( ابوالفضل پورعرب ) مالک یک کارخانه تشتک سازی می باشد که در حال سفر به اروپا برای عقد قرارداد با یک شرکت خارجی برای خریدِ دستگاه های جدید می باشد. منصور رستمی شریک نادر که انسانی نااهل است برعکس نادر علاقه ای به ادامه کار و وجود کارخانه نشان نمی دهد و سعی در تعطیل نمودن کارخانه و فروش آن دارد.

شـبـکـه سـه

فیلم تلویزیونی « نخل های سربی » به کارگردانی شهرام باباپور و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه سه سیما بازپخش می شود .
داستان فیلم ازآنجا آغاز می شود که چند روز به آغاز جنگ تحمیلی مانده است و در یکی از روستاهای مرزی آبادان، فواد خود را برای مراسم خواستگاری اماده می کند، ولی در مراسم پدر دنیا ( نامزد فواد ) شرط قبول این وصلت را داشتن یک بلم توسط فواد می داند. فواد با هر زحمتی که هست بلم را تهیه می کند، ولی این موضوع با حضور یک گردان از نیروهای ارتش عراق در روستا برای شناسایی تلاقی می کند و نیروهای عراقی تمامی وسایل ارتباطی از جمله بلم فواد را نابود می کنند .

فیلم تلویزیونی « برگ و باد » به کارگردانی ایلیا منفرد و تهیه کنندگی رضا نسیمی ، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهدشد.
 قصه « برگ و باد » از این قرار است که : آقای آراسته سرمایه داری است که شرکتش در حال ورشکستگی است. مهرداد حسابدار او برای اینکه بتواند با مرجان دختر خاله اش که از بچگی دوستش داشت ازدواج کند آغاز به سند سازی و دزدی از شرکت کرده تا بتواند با مرجان از کشور فرار کند و برای این کار مرجان هم برخلاف میلش با او همکاری کرده و به آراسته که بعد از فوت همسرش دچار افسردگی شده نزدیک می شود و در این میان فربد آراسته که به سبب کسالت پدر امور شرکت را اداره می کند. یک حسابدار جدید به نام پریزاد حسینی استخدام می کند و چون پریزاد حسابدار باهوشی است متوجه ناهماهنگی و اختلاف در ورود و خروج کالا و سند سازی می شود . فیلم تلویزیونی « برگ و باد » از تولیدات سال ۱۳۹۰ مرکز سیما فیلم است.

فیلم سینمایی « نیلا زنده است » به کارگردانی سعید اسدی و تهیه کنندگی جمال شیرمحمدی، جمعه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه سه سیما بازپخش خواهدشد.
داستان « نیلا زنده است »  زندگی زنی به نام فروغ، سرپرستار بخش آی.سی.‌یو را روایت می‌کند که پسرش سامان دچار نارسایی قلبی شده و در لیست پیوند قراردارد. روزی دختری به نام نیلا را که دچار مرگ مغزی شده به بخش می‌آورند و فروغ تلاش می کند تا از مادربزرگ نیلا رضایت بگیرد و بتواند با قلب نیلا، پسر خود را از مرگ حتمی نجات دهد. مادربزرگ نیلا زمانی رضایت می‌دهد که فروغ علائم بازگشت حیات را در نیلا می‌بیند،اما آن را کتمان می‌کند.

فیلم تلویزیونی « تماس » به کارگردانی و تهیه کنندگی احمد بندری ، جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.        
قصه روایتگر زندگی دختری است که در زندان به سر می برد و در ملاقاتش با مددکار زندان دفترچه ای را به اومی دهد که به نقل از او جهت دریافت کمک است. قصه زندگی ریما ( دختر زندانی ) را به صورت فلاشبک از نحوه آشنایی او با پسری به نام سامان روایت می کند. ( از طریق چت ) از سوی دیگر فشار خانواده برای ازدواج او و دلیل مخالفت او با خواستگاران مختلف ادامه دارد تا اینکه او از سامان دلیل خواستگاری نیامدنش را خواستار می شود. حدیث فولادوند، هدی زین العابدین و مهران نائل دراین فیلم نقش آفرینی کرده اند.

شـبـکـه چـهـار

فیلم تلویزیونی « آزاده » به کارگردانی محمد حسین حقیقی و با بازی بابک حمیدیان، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : علیرضا به همراه مادر و همسر باردارش زندگی می کند . او برای شرکت در جنگ به جبهه فراخوانده می شود. علیرضا به خاطر ترس زیاد از جبهه می گریزد . وقتی به تهران می آید متوجه می شود که خبر شهادتش را به خانواده اش داده اند. تا اینکه او در اوج ناامیدی با پیرمرد خشت زنی به نام حاج عباس در شهری کویری آشنا می شود.

فیلم سینمایی « سائو برناردو » به کارگردانی لئون هرسمن، جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۲ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : پائولو هونوریو جوانی که به خاطر ضرب و جرح در زندان است ، در مزرعه سائو برناردو کار می کند. پس از دوران محکومیت با جدیت تمام مشغول جمع آوری ثروت از هر راهی می شود. بعد از مدتی او به فردی ثروتمند تبدیل می شود و موفق می شود، مزرعه سائو برناردو را در ازاء بدهی لوییس پادیل ها صاحب مزرعه به چنگ آورد. پائولو که مالک بزرگی شده با خشونت از دهقان ها کار می کشد. او طی یک مسافرت با قطار با دونا گلوریا آشنا شده و به مادالنا خواهر زاده او علاقمند می شود. مادالنا معلمی دلسوز است که در دهکده تدریس می کند. پائوالو مادالنا را مجبور می کند با او ازدواج کند در حالیکه مادلنا به او علاقه ای ندارد. ایزابل ربریو و ایتن بستوس در فیلم سینمایی « سائو برناردو » محصول سا ل۱۹۷۱ برزیل به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی « انتخاب اسلحه » به کارگردانی آلن کورنو ، جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۲۰:۳۰ در قالب برنامه « سینما ۴ » از شبکه چهارسیما روی آنتن می رود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : میکی ( دوپار دیو ) تبهکاری است فراری از نسل جوان، بی‌فکر و تماماً متکی به قدرت جسمانی. « نوئل » ( مونتان ) تبهکار قدیمی، محترم و آداب‌دانی است که اینک دوران بازنشستگی‌اش را با آسودگی همراه همسر خود، « نیکول » ( دونوو )، که رابطه عمیقی میان‌شان برقرار است، می‌گذراند. با ورود « میکی » روال آرام و خودساخته زندگی « نوئل » به هم می‌ریزد، به ‌ویژه وقتی « میکی » به اشتباه گمان می‌کند که « نوئل » او را لو داده است. ایو مونتان، ژرار دوپاردیو، کاترین دونوو و میشل گالابرو در فیلم سینمایی « انتخاب اسلحه » محصول سال ۱۹۸۱فرانسه به ایفای نقش پرداخته اند.

شـبـکـه تـهــران

انیمیشن « لیروی و استیچ » به کارگردانی تونی کریج و با بازی داویج چیس ، کریس سندرز و دیوید اوگدن استیرز ، پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ در قالب برنامه « تماشاخانه » مهمان بچه های شبکه تهران می‍شود.

فیلم سینمایی « لیروی و استیچ » محصول سال ۲۰۰۶ آمریکا از این قرار است که: سه موجود فضایی به دختر بچه ای کمک می کنند تا زمین را در صلح و آرامش نگه دارد . آنها موجودات خوب و مفید می سازند . یک موجود فضایی بدجنس تعداد زیادی موجود شرور تکثیر می نماید که ظاهرشان یکی از آن سه دوست دختر بچه است ، ولی سه دوست به کمک دختر توطئه آن موجود شرور را خنثی می نمایند و موجودات شرور را از بین می برند.

۴۰دقیقه بامداد روز جمعه ۱۰ آذرماه فیلم سینمایی « دور دست » به کارگردانی پوریا آذریجانی و تهیه کنندگی محمد داوودی از شبکه تهران بازپخش می شود.
در این فیلم خواهید دید: شاه علی جوان سی ساله ایست که از یکی از روستاهای تبریز با پدرش به تهران آمده ، دکترها به شاه علی گفته اند که پدرش زیاد زنده نمی ماند و او برای برآوردن آرزوی پدرش که رفتن به کربلاست و تامین خرج سفر پدر تلاش می کند کاری پیدا کند ولی پدر که با نزدیک شدن محرم دلش سخت برای شهرستان تنگ شده به او خرده می گیرد. یوسف خداپرست ، محمد بسیم ، حسین عابدینی، مهدی جعفری و حسین سلیمانی در این فیلم بازی کرده اند.

ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه ۱۰ آذر ماه فیلم سینمایی « نابودگر » به کارگردانی آکان ساتایو ، محصول سال۲۰۱۱ قزاقستان از شبکه تهران پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: مارات یک خبرنگار است که به شکلی مرموز به قتل می رسد . برادرش آرسن مرد جوانی است که به عنوان محافظ شخصی مشغول به کار است . آرسن بعد از مرگ برادرش تصمیم می گیرد که قاتلین او را بیابد. از طرفی ساحل پلیس درستکار و باهوشی است که مسئول رسیدگی به این پرونده قتل می شود. در طول تحقیقات ساحل درگیر پرونده بزرگتری می شود که به گونه ای با قتل مارات ارتباط یافته و در نهایت به گروه های مافیایی و تبهکار ختم می شود.

شـبـکـه شما

فیلم تلویزیونی « سقوط » به کارگردانی علی حلوی و تهیه کنندگی عفت صوفی ، پنجشنبه ۹ آذرماه ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش می شود.   
در خلاصه داستان فیلم با بازی فرهاد بشارتی و رضا فتوت خواه آمده : خانم خبرنگاری که معروف به افشای خبرهای جنجالی است با پرونده ای مواجه می شود که مربوط به موادمخدراست .او در طی تحقیقاتش به سرنخ‍‍‍ هایی می رسد که به همسرش ربط پیدا می کند. از این رو برای اثبات این مسئله و اطمینان از شریک زندگیش در تحقیقاتش پیش می رود، ولی با مخالفت شدید سردبیر و همسرش مواجه می شود.

فیلم تلویزیونی « سیامول » جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : علی مراد از دست جهالت پسرش داخدا، تن پوش او را به کنایه بر تن سیامول ( مترسک ) زمین کشاورزی اش می کند و این مساله دگرگونی پسرش را در پی دارد. علی مراد برای تثبیت این تغییر، از فرشته دختر مورد علاقه داخدا، برای پسرش خواستگاری می کند و این درخواست مورد پذیرش قرار می گیرد، تا اینکه شبی ازخانه علی مراد سرقت می شود . فیلم تلویزیونی « سیامول » به کارگردانی و تهیه کنندگی علی امانی از تولیدات سال ۹۰ صداوسیمای مرکز کرمان می باشد .

شـبـکـه قرآن و معارف

فیلم سینمایی « ستارگان خاک» به کارگردانی عزیز اله حمید نژاد جمعه۱۰ آذرماه ساعت ۱۵ از شـبـکـه قرآن و معارف سیما پخش می شود.      

در این فیلم خواهید دید: ده سال پس از شهادت عبدالنبی در جنگ ، پدر عبدالنبی و دوست صمیمی اش عیسی ، که یک پایش را در جنگ از دست داده و پای مصنوعی دارد به همراه اهالی روستا تصمیم می گیرند ، مزار او را عوض کنند. عیسی می خواهد به شهر برود و با پدر عبدالنبی سنگ بخرد . مهدی قلی پور، محمد کمالی، ناصر ندافیان، مهدی فقیه و زهرا مظلومی در فیلم سینمایی « ستارگان خاک » بازی کرده اند .

شـبـکـه آموزش

فیلم تلویزیونی « ماه در سایه » به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و با بازی سعید نیکپور و امین زندگانی جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۰:۱۵ از شبکه آموزش پخش می شود.

فیلم تلویزیونی « ماه در سایه » داستان زندگی یک دانشمند مسلمان ایرانی است . این فیلم داستان جوانی دانشجو را روایت می‌کند که قرار است برای پایان نامه فوق لیسانس خود به موضوعی خاص بپردازد. وی در طول تحقیق خود به ناگاه با شخصیتی علمی و تاریخی به نام (ابن هیثم) آشنا می‌شود.

شـبـکـه نمـایـش

فیلم های سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن « روزهای بهم ریخته » ، « فرمانروایان مقدس (سلیمان و آدونیا)» ، « دوئل » ، « جسدی در کتابخانه ۱» ، « موج سوم » و «دار و دسته نیویورکی » پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۳، ۱۵ ، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

فیلم های سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن « بهارشیرین » ، « فرمانروایان مقدس ( حضرت سلیمان )» ، « مردی که به زانو درآمد »، « جسدی در کتابخانه ۲ »، « امپراطوری گرگ ها »و « عیار ۱۴ » جمعه ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۳، ۱۵ ، ۱۷، ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.