آدامس جویدن به تمیز شدن بافتهای دهان و دندان کمک می‌کند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یک دندانپزشک گفت: مصرف آدامس می‌تواند افزایش ترشح بزاق و خنثی کردن فعالیت باکتری‌ها را به دنبال داشته باشد البته می‌تواند به عنوان یک روش کمکی برای تمیز شدن بافت‌های دهان و دندان و حفظ بهداشت این ناحیه کاربرد داشته باشد.

مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: اگر چه هیچ روشی مانند مسواک و نخ دندان، شیوه موثری برای تمیز شدن بافت‌های دهان و دندان و حفظ بهداشت نیست اما استفاده از روش‌های کمکی از جمله مصرف آدامس‌های بدون قند نیز کمک کننده است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مصرف آدامس می‌تواند افزایش ترشح بزاق و خنثی کردن فعالیت باکتری‌ها را به دنبال داشته باشد البته خود این آدامس‌ها نباید حامل مواد قندی قابل تخمیر توسط باکتری‌ها باشند.

فاطمی ادامه داد: آدامس‌های تازهی که در بازار به عنوان آدامس‌های بدون قند مشهورند، حاوی قندهایی به نام زایریتول می باشند که باکتری‌ها نمی‌توانند آنها را تخمیر کنند اما مصرف افراطی آنها می‌تواند عوارض گوارشی به جا بگذارد.

این دندانپزشک در ادامه به هدف دیگری که اشخاص از مصرف آدامس دنبال می‌کنند پرداخت و افزود: خوشبو کردن دهان، هدف بعدی است که در این مورد هم جویدن آدامس نسبت به استفاده مناسب از مسواک و نخ دندان و تمیز کردن محیط دندان می‌تواند به عنوان یک روش فرعی محسوب ‌شود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: هیچکدام از روش‌های فردی نمی‌تواند جایگزین روش‌های صحیح حفظ بهداشت دهان و دندان باشد اما آدامس جویدن در اشخاصی که به هر سبب دچار خشکی دهان می‌شوند می‌توانند به افزایش ترشح بزاق بینجامد و در این زمینه کمک کننده باشد.

فاطمی ادامه داد: البته در این مورد، آدامس‌های بدون قند تجویز می‌شوند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.