“آدام سوز بین” برای کاهش احتمالی تحریم اقتصادی در تیم مذاکره کننده آمریکا در ژنو حضور دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ترکیب احتمالی تیم مذاکره کننده آمریکا چه کسانی می باشند؟ وندی شرمن و چند مدیر ارشد

«آدام سوز بین» مدیر دفتر کل کنترل دارائی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری آمریکا و متخصص تحریم های آمریکا علیه ایران است، وجود او در این دور از مذاکرات، نشان دهنده تصمیم احتمالی دولت آمریکا برای کاهش تحریم ها علیه ایران است…

خبراقتصادی: گزارش رسانه های غربی در مورد ترکیب تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات ژنو، حکایت از چند تغییر در بین اشخاص این تیم دارد که نشان دهنده آمادگی آمریکا، برای پیشرفت مذاکرات و بررسی احتمالی کاهش تحریم ها دارد.
مهمترین تغییر در تیم مذاکره کننده آمریکایی در نشست ژنو، حضور آقای«آدام سوز بین» است. اوکه مدیر دفتر کل کنترل دارائی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری آمریکا و متخصص تحریم های  آمریکا علیه ایران است، که از سال ۲۰۰۶ تاکنون مدیر دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بوده است. وجود او در این دور از مذاکرات، نشان دهنده تصمیم دولت آمریکا برای کاهش تحریم ها علیه ایران است.
در این گزارش آمده است: اگر چه تیم مذاکره کننده آمریکایی پیشنهاد جلسه آخر ایران و ۱+۵ در آلماتی را روی میز می آورند اما آنها آمادگی پاسخ به پرسش ها و همچنین دریافت پیشنهاد بسته تازه ایران و مذاکره در مورد آن را دارند تا در ارتباط با این مذاکرات به نتیجه برسند.

بسته پیشنهادی دولت آمریکا که در مذاکرات ژنو بر روی میز مذاکره قرار خواهد گرفت، همان پیشنهادی است که در تاریخ ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه سال در آلماتی قزاقستان به ایران ارائه کرده بود.
خانم «وندی شرمن» که از دیپلمات ها و معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا است و قبلا رهبری تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در آلماتی را بر عهده داشت، در ژنو نیز رهبری تیم مذاکره کننده آمریکایی را خواهد داشت که ترکیبی از چند کارشناسان ارشد مسائل ایران و کنترل تسلیحات است.
 اما مهمترین تغییر تیم مذاکره کننده آمریکایی حضور آقای«آدام سوز بین» است. اوکه مدیر دفتر کل کنترل دارائی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری آمریکا و متخصص تحریم های  آمریکا علیه ایران است، که از سال ۲۰۰۶ تاکنون مدیر دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بوده است. وجود او در این دور از مذاکرات نشان دهنده تصمیم دولت آمریکا برای کاهش تحریم ها علیه ایران است.
در تیم مذاکره کننده آمریکایی همچنین آقای «جیمز تیم بن» مشاور ارشد وزیر خارجه در کنترل سلاح و امنیت بین المللی نیز حضور دارد.
همچنین شنیده ها حاکی از حضور آقای «پوینت تالوار” مدیرارشد امور ایران و عراق و کشورهای خلیج فارس در تیم مشاوران امنیت ملی کاخ سفید دارد که در این سفر و مذاکرات با ایران حضور خواهد داشت.
 آقای «ریچارد نفیو» ‌معاون هماهنگ کننده برای خط مشی تحریم ها در وزارت خارجه آمریکا نیز عضو دیگر تیم مذاکره کننده آمریکا می باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.