آدرس‌های اینترنتی اروپا تقریبا تمام شد

اروپا تقریبا تمامی آدرس‌های اینترنتی سیستم قدیمی IPv4 خود را مصرف کرده و به پایان رسانده‌است.

از این به بعد شرکت‌های اروپایی تنها می‌توانند یک درخواست برای دریافت آدرس‌های IPv4 داشته باشند و حتی در صورت پذیرفته شدن درخواست، تنها هزار و ۲۴ آدرس اینترنتی دیگر در سیستم IPv4 می‌توانند دریافت کند. از این رو درخواست شرکت‌ها و سازمانها برای دریافت چنین آدرسهایی باید نشان دهد شرکتها و سازمان‌ها از آدرس‌های سیستم جدید نیز استفاده کرده و آنها را جایگزین قدیمی‌ها کرده‌اند.

اینترنت با استفاده از سیستم آدرس‌دهی IPv4 رشد و توسعه فراوانی کرد. در دهه ۱۹۷۰ زمانی که وب درحال ساخته شدن بود، ۴٫۳ میلیارد آدرس در سیستم IPv4 به نظر کافی می‌آمد. بااین همه رشد بسیار سریع اینترنت و محبوبیت آن در میان کاربران باعث شد تا مخزن آدرس‌های اینترنتی با سرعتی باورنکردنی خالی شود.

درپی پایان یافتن تقریبی آدرس‌های اینترنتی IPv4، طرح استفاده از سیستم جدید IPv6 که دارای حجم نامحدودی از آدرس‌های اینرتنتی است،‌به تدریج در گوشه‌و کنار جهان آغاز شده است. در ۱۴ سپتامبر موسسه Ripe NCC که تخصیص آدرس‌های اینترنتی در اروپا را به عهده دارد به آخرین ۱۶ میلیون آدرس اینترنتی IPv4 خود رسید. با اینکه شاید ۱۶ میلیون عدد بزرگی به نظر برسد، استفاده از این مقادیر باقی‌مانده به اندازه‌ای محدود خواهد بود که باید این مقدار را نادیده و تمام شده در نظر گرفت.

به گفته الکس پاولیک مدیر موسسه Ripe NCC متقاضیان تنها هزار آدرس دیگر دریافت خواهند کرد و دیگر تخصیص این آدرسها به پایان خواهد رسید و برای دریافت همین تعداد محدود نیز متقاضیان باید گرایش و پایبندی خود را به IPv6 نشان داده و برنامه خود برای استفاده از این سیستم جدید را نمایش دهند.

پیش از اینکه این آدرسها به پایان خود نزدیک شوند،‌ Ripe NCC هر ۱۰ روز درحدود چهارمیلیون آدرس اینترنتی به متقاضیان اختصاص می‌داد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.