آدمخواری و نگرانی از گسترش ویروس زامبی!

به گزارش دیلی کالر، این ویروس که می تواند حالتی زامبی گونه در بیمار ایجاد کرده و اورا وادار به خوردن انسانهای دیگر کند تاکسوپلاسما نام دارد و می تواندعملکرد مغز را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

گزارش نمونه های متعددی از آدم خواری در آمریکا نام این ویروس را بار دیگر در رسانه های این کشور مطرح کرده است.

اولین بار درسال ۲۰۰۱ مجله دیسکاور در مقاله ای به این ویروس که در گربه ها کشف شده بود اشاره کرد. به نوشته این مجله ویروس می توانست کاری کند تا گربه ها، هم نوعشان را به عنوان گربه کشته و بخورند. این ویروس البته امکان رشد درون سلولهای مغز انواع دیگری از موجودات خونگرم از جمله انسان را هم دارد. وجود این ویروس سبب ایجاد تغییرات رفتاری از جمله اسکیزوفرنی ، پرخاشگری و عکس العملهای عصبی می شود.

درمقاله دیگری که درسال ۲۰۰۳ توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در امریکا به چاپ رسیده بود مشخص شدافرادی که دچار این ویروس می شوند عکس العملهایی شبیه افراد اسکیزوفرنی دارند و از این رو رفتارشان با اطرافیان می تواند غیر قابل پیش بینی باشد.

تقریبا از هر ۵ امریکایی یک نفر تحت تاثیر این ویروس قرار می گیرد و مصرف گوشت نپخته و یا ارتباط نزدیک با گربه ها می تواند سبب انتقال این ویروس شود.

با این حال مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در امریکا تاکنون به درخواست رسانه ها برای بررسی موضوع تعدد آدمخواریها در آمریکا با گسترش این ویروس و ابتلای متهمان به آدم خواری به ویروس تاکسوپلاسما جوابی نداده است .

۴۵۲۸۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.