«آذرخش» در ۱۱۶ دانشگاه، مسجد و کانون فرهنگی اکران می‌شود

۱۲م آذر ،

جشنواره عمار برگزار می کند:

سینما پرس-گروه سینما/ اکران هماهنگ مستند «آذرخش» در ۱۱۶ دانشگاه، مسجد و کانون فرهنگی آغاز شد.

به گزارش سینما پرس، به نقل از «عمارفیلم»، اکران این مستند، به‌مناسبت «روز دانشجو» و به‌دنبال اکران آثار جشنواره مردمی فیلم عمار در بیش از ۱۵۰ نقطۀ شهرها و روستاهای مختلف ایران و همچنین در کشورهایی همچون افغانستان و انگلستان، انجام می‌شود.
مستند «آذرخش» ساختۀ «سیامک مختاری» است که سال قبل برندۀ فانوس بلورین دومین دوره جشنواره عمار شد. این مستند به بررسی زوایای مختلف حوادث روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ شمسی مصادف با هفتم دسامبر سال ۱۹۵۳ از زبان چهار نفر از شاهدان عینی ماجرا می‌پردازد. «نیکسون» معاون رییس‌جمهوری وقت آمریکا در این سال به‌قصد ملاحظۀ نتیجه سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیون دلاریِ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برای کودتا و سرنگونی دولت دکتر مصدق وارد ایران می‌شود. اما سفر او با مخالفت دانشجویان روبه‌رو می‌شود و در نهایت سه تن از دانشجویان توسط نظامیان رژیم پهلوی به شهادت می‌رسند.
در این مستند «دکتر منوچهر آشتیانی»، «مهندس مهدی چمران»، «دکتر انور خامه‌ای» و «دکتر پوران شریعت‌رضوی»، به روایت این واقعه می‌پردازند و «مهندس عباس سلیمی‌نمین» و «دکتر محمدحسین باقری» نیز تحلیل خود دربارهٔ این ماجرا را بیان می‌کنند.
اکران هماهنگ مستند تا پایان آذرماه ادامه دارد. بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دبیرخانه مردمی جشنواره عمار، تا امروز ۱۱۶ اکران‌کننده درخواست خود را برای اکران این فیلم در دانشگاه‌ها، مساجد و کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی اعلام کرده‌اند. حدود نیمی از درخواست‌کنندگان اکران، دانشجویانی می باشند که قرار است این مستند را در دانشگاه‌هایشان اکران کنند. ثبت‌نام برای اکران «آذرخش» تا پایان آذرماه ادامه دارد. خبرها و گزارش‌های اکران این مستند در نقاط مختلف کشور، در پایگاه اطلاع‌رسانی «عمارفیلم» منتشر خواهد شد.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۷۷۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.