آذری جهرمی: پیش‌بینی‌ام به حقیقت پیوست / پلتفرم‌های داخلی هم از دید شما تهدید شدند!

​آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات از محتوای مکاتبه ساترا با برخی نهادها برای برخورد با شبکه نمایش خانگی انتقاد کرد.

آذری جهرمی: پیش‌بینی‌ام به حقیقت پیوست / پلتفرم‌های داخلی هم از دید شما تهدید شدند!

به گزارش ممتاز نیوز، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: نامه‌ی ساترای صداوسیما به بیست نهاد امنیتی و فرهنگی برای لزوم برخورد با پلتفرم‌های داخلی نمایش خانگی(فیلیمو و نماوا)، من را به یاد پیش‌بینی و اخطار سه سال پیشم به برخی مسئولین انداخت.

گفته بودم: «با این دیدگاه نظری شما به فضای مجازی، در ۵سال آینده، پلتفرمهای داخلی هم از دید شما یک تهدید امنیت ملی خواهند بود». انگار به ۵ سال نکشید!

آذری جهرمی به یادداشتی که دو ماه پیش نوشته بود هم اشاره کرده است: برای استحضار عرض می‌کنم، آنانی که امروز در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالند، همان مردمی خواهند بود که احتمالا در شبکه‌های داخلی هم فعال خواهند بود.

انتقال پیام در شبکه‌های اجتماعی بر اساس ارتباطات هرمی (مانند صداوسیما) نیست که با اراده‌ای کنترل شود. اگر نزد جنابعالی ادعا کرده‌اند با ملی سازی بسترها قادر به توقف اطلاع‌رسانی‌های به اصطلاح مخرب هستند، لااقل شبکه‌های اجتماعی را نمی‌شناسند.

در مقطعی مهمترین بستر توزیع فیلمهای زیرنویس شده زیرزمینی و همچنین فیلترشکن، یکی از پیام‌رسانهای داخلی بود. سیاست تعرفه رایگان این پیام رسان، هم عامل اصلی مشوق این پدیده بود. کافی است پیام مخرب از نقطه‌ای در شبکه‌ از طریق گروهها یا ارتباط فرد به فرد، وارد شود. توقف انتشار تقریبا غیرممکن است. نمی‌شود بالای سر هر کاربر یک پاسبان گماشت.

این را قبلا در جلسات و نیز مکاتبات رسمی زمان مسوولیت نوشتم، الان هم به صورت علنی عرض می‌کنم؛ اگر دیدگاه برخی عزیزان نسبت به رسانه‌ی نوین اصلاح و بروز نشود، شبکه‌ی ملی موجود در تصور آنها هم پس از استقرار، عاملی ضدامنیت ملی خواهد بود و تا همیشه کاربران یعنی مردم عادی و به خصوص جوانان را در مقابل تریبون‌های رسمی قرار خواهد داد که این قطعا به صلاح کشور نیست.

به نظر می‌رسد افراد موثر و تریبون‌داری که خود کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی نیستند -و عموما با اطلاعات تک بعدی بولتنی و با برداشت‌های ناکاملی که عمدتا از سمت دیگران القا شده است، در خصوص این فضا موضع‌گیری می‌کنند- در نهایت و بر خلاف میل خود، دست اندرکار تبدیل کردن تمام کاربران فضای مجازی به «غیر خودی و تهدید بالقوه» می‌شوند.

فراموش نکنیم که در محضر الهی و در برابر امام عصر ارواحنا له‌ الفدا، پاسخگوی این مسائل هم باید بود.جهاد تبیین حتی می‌تواند تبیین شرایط، الزامات و واقعیت‌های موجود شبکه های اجتماعی و رسانه‌های نوین و در یک کلام بولتن‌زدایی از ذهن افراد موثر و بعضا دلسوز هم باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.