آزادراه تهران – شمال، شاید ۲۰ سال دیگر!

خبرگزاری خانه ملت: عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه آزادراه تهران- شمال ۲۰ سال دیگر هم تمام نمی‌شود، یادآور شد: در بازدیدی که اعضای کمیسیون عمران مجلس هشتم و در زمان وزارت آقای بهبهانی داشتیم، تمامی تکالیف و منابع این پروژه را مشخص کردیم و قرار بود سال ۹۲ به بهره‌برداری برسد؛ اما متاسفانه بر اساس توافقی که میان کمیسیون و دولت شده بود، عمل نشد.

مهرداد بائوج‌ لاهوتی با یادآوری اینکه کلنگ آزادراه تهران- شمال حدود ۱۴ سال پیش و در زمان دولت آقای هاشمی زده شد، بیان کرد: بر اساس قرارداد این پروژه، معادل ریالی هزینه‌های این پروژه وزارت راه و شهرسازی زمین‌هایی را به بنیاد مستضعفان بدهد تا کار این آزادراه به سرانجام برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخشی از زمین‌ها به بنیاد تحویل داده شده است؛ اما در همین حال بنیاد اظهار می‌کند که بخشی از آن زمین‌ها بدون سند هستند، بنابراین ۵۰ درصد پروژه آزادراه تهران- شمال به دولت و ۵۰ درصد به بنیاد واگذار شد.

وی ادامه داد: منابع مالی که تاکنون به این پروژه تزریق شده منابع محدود و چیزی نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان است، از سوی دیگر در قطعه کوچکی نیز از فاینانس چینی‌ها استفاده شد اما برآورد ریالی این پروژه نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس نهم، با بیان اینکه مسئولان قصد افتتاح حد فاصل مرزن‌آباد تا چالوس را دارند، گفت: این مسیر تنها ۲۰ کیلومتر است و افتتاح آن به طور قطع نمی‌تواند تاثیری در کنترل ترافیک این محدوده داشته باشد.

لاهوتی مهم‌ترین مشکل پروژه آزادراه تهران- شمال را تعیین تکلیف وضعیت قراردادی این پروژه دانست و افزود: اختلاف بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی نیز در شکل و نوع قرارداد است، از یک سو بنیاد به تکالیف خود عمل نمی‌کند از سوی دیگر منابع مالی دولت نیز محدود است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، تصریح کرد: با ادامه این روند این پروژه به سرانجام نخواهد رسید، مگر آنکه از بخش خصوصی و یا فاینانس‌های خارجی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه تهران- شمال ۲۰ سال دیگر هم تمام نمی‌شود، یادآور شد: در بازدیدی که اعضای کمیسیون عمران مجلس هشتم و در زمان وزارت آقای بهبهانی داشتیم، تمامی تکالیف و منابع این پروژه را مشخص کردیم و قرار بود سال ۹۲ به بهره‌برداری برسد؛ اما متاسفانه بر اساس توافقی که میان کمیسیون و دولت شده بود، عمل نشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نهم، همچنین تاکید کرد که بنیاد مستضعفان بر اساس زمین‌هایی که از دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران- شمال تحویل گرفته است، باید به تکلیف خود عمل کند و تکلیف قراردادها نیز مشخص شود.

سیداحمد صادقی مدیر عامل شرکت ساخت با بیان اینکه قطعه ۴ آزاد‌راه تهران‌ ـ شمال تا ۱۵ مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، از خروج بنیاد مستضعفان از قطعات ۲ و ۳ این آزاد‌راه و انعقاد تفاهم‌نامه با ۲ شرکت خصوصی داخلی برای ساخت خبر داده است.   


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.