آزادی بیش از ۱۲ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد در سال گذشته/وجود دو هزار زندانی بدهکار دیه

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ سید اسدالله جولایی’ شامگاه سه شنبه در بیست و دومین همایش جشن گلریزان کمک به زندانیان نیازمند افزود: در ۲۲ سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران، بیش از ۶۰ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد اعم از بدهکاران دیه، مهریه، نفقه و محکومان مالی غیر از کلاهبرداری از زندانی های کشور آزاد شده اند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور مجموع بدهی ۱۲ هزار و ۷۸۳ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد که سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران از زندان آزاد شدند را ۵۰۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد کل مبلغ بدهی، از طلب کاران رضایت گرفته شده است.

جولایی با بیان اینکه اجباری شدن بیمه شخص ثالث از سال ۸۷ موجب کاهش زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی شده است گفت: اگر بیمه شخص ثالث اجرا نمی شد امروز شمار زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی حدود ۵۰ هزار نفر بود به طوری که در سال ۸۲، ۳۰ هزار و ۲۰۰ زندانی تصادفات رانندگی به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه وارد زندان های کشور شدند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ زندانی بدهکار دیه در زندان های کشور وجود دارد افزود: از این تعداد، حدود ۵۰ درصد زندانیان ناشی از تصادقات رانندگی هستند.

به گفته جولایی از مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد که سال گذشته آزاد شدند، پنج هزار و ۳۸ نفر بدهکاران دیه، هفت هزار و ۷۷۵ نفر محکومان مالی و ۳۴۸ نفر نیز زندانیان زن بودند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور همچنین از کمک ۱۴ میلیارد تومانی خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان دیه در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد در کشور وجود دارد که برای آزادی این افراد به مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان نیازمند هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد ۳۰۰ میلیارد تومان از مبلغ یاد شده از سوی طلب کاران گذشت شود و مابقی نیز با کمک خیرین و نیکوکاران و دولت فراهم گردد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور در ادامه از خیرین و نیکوکارن خواست به تعهدات خود برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد عمل کنند زیرا برخی از افراد پس از اعلام تعهد، به آن عمل نمی کنند.

۱۵۹۲

اجتمام**۹۱۴۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.