آزادی ۱۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد تا دو ماه دیگر

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد تا دو ماه دیگر بیش از ۱۰ هزار زندانی جرائم غیر عمد آزاد می‌شوند.

به گزارش ممتازنیوز، اسدالله جولایی صبح یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد: سال بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده‌اند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۸۰ تفر مرد و ۲۲۶ نفر زن بوده اند. همچنین ۲ هزار ۷۴۱ نفر از این تعداد زندانی دیه و ۶ هزار و ۴۶۵ نفر زندانی مالی اعم از نفقه مهریه و چک بوده‌اند.

وی افزود: مجموع بدهی این اشخاص ۸۹۴ میلیارد بود که توانستیم با گذشت شاکیان و طلبکاران ۵۰۵ میلیارد تومان آن را کم کنیم.

جولایی به تمامی رانندگان پیشنهاد کرد با آغاز ماه رجب به عنوان ماه حرام هر چه زودتر الحاقیه ی بیمه نامه های خود را بگیرند در غیر اینصورت بیمه تنها ۱۱۴ میلیون تومان دیه می دهد و تا ۱۵۲ میلیون تومان نرخ دیه ی ماه حرام را باید از جیب بپردازند.

رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد: هم اکنون ۱۰  هزار و ۱۱۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان ها به سر می برند که  یک‌هزار و ۹۸۴ نفر زندانی مهریه، ۵ هزار و ۸۴۹ نفر جرایم مالی غیر کلاهبرداری، ۵۶۶ نفر زندانی نفقه و ۲۲۴ نفر زندانی دیه در حوادث کارگاهی می باشند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر زندانی دیه بوده که پرونده ی آنها تشکیل شده و بر اساس قانون صندوق تأمین خسارت بدنه باید هزینه ی آنها را پرداخت کند. الباقی ۸ هزار و ۶۱۳ نفر می باشند که حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارند که چهار هزار و ۸۱۲ پرونده از این تعداد ارسال شده و به امید خدا تا ۲ ماه دیگر تمامی ۱۰ هزار زندانی آزاد می‌شوند.

جولایی در مورد ورود ستادهای دیه به انتخابات و درخواست ستاد به رئیس قوه قضائیه گفت: ستادها تلاش کنند وارد موضوعات سیاسی نشوند و نباید از کاندیدایی حمایت کنند. به زودی هم با رئیس قوه ی قضاییه دیدار خواهیم داشت و یکی از درخواست های ما این است که رانندگانی که بیمه ی شخص ثالث دارند باید روی شیشه ی خودروی خود برچسب بزنند و اگر برچسب نداشت پلیس با آنها برخورد کند. البته این درخواست را به سردار مومنی نیز داده‌ایم.

رئیس ستاد دیه همچنین اعلام کرد: به زودی موضوع مهریه رانندگی دیه و چک بلامحل برای آموزش وارد کتابهای درسی از پیش دبستانی تا دانشگاه و نشریه های رشد می‌شوند.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.