آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو راه اندازی می گردد

۴ م دیماه ،

آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو راه اندازی می گردد

آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو در سمنان، مرکز تحقیقاتی نجوم و هوافضا، مرکز تحقیقاتی انگور در شاهرود، مرکز کویر شناسی در گرمسار و مرکز تحقیقات پسته در دامغان توسط واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می گردد.

به نقل از ایسنا، دکتر خسرو دانشجو، رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مراسم امضاء تفاهمنامه برای راه اندازی مرکز کویرشناسی با حضور استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل این استان در واحد علوم و تحقیقات با اشاره به ظرفیت های بی نظیر علمی، پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی، آمادگی دانشگاه را جهت ارتقاء سطح علمی استان سمنان و کمک به توسعه همه جانبه این استان اعلام کرد.

وی از راه اندازی آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو با همکاری استانداری سمنان خبر داد و با بیان اینکه راهبردهای کلان آموزش عالی کشور استفاده از ظرفیت های استانها و شهرستان های کشور و عدم احداث آزمایشگاه های ملی در استان تهران است، گفت: بر این اساس، واحد علوم و تحقیقات آمادگی کامل برای احداث و راه اندازی مرکز تحقیقات پیشرفته خودرو در استان سمنان را داشته و از تمام ظرفیت‌های علمی در این زمینه بهره خواهد برد.

وی، اشتغالزایی، رونق صنایع وابسته به خودرو، ارتقاء سطح تحقیقاتی و اقتصادی استان سمنان و به تبع آن کل کشور را از جمله مزایای ایجاد این آزمایشگاه ملی عنوان کرد.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه استان سمنان در بخش هوافضا و نجوم دارای ظرفیت های بالقوه ای است، گفت: به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها نیازمند وجود مراکز تحقیقاتی مرتبط و حضور دانشمندان و کادر علمی متخصص است و واحد علوم و تحقیقات می تواند در پیشبرد این علوم در استان تهران گام‌های موثری بر دارد.

دانشجو تصریح کرد: برهمین اساس، مرکز تحقیقاتی وعلمی نجوم و هوافضا توسط واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین یکی دیگر از ظرفیتهای استان سمنان را در ابعاد کشاورزی و منابع طبیعی آن دانست و با ذکر اینکه تولید علمی در کشور باید به توسعه و پیشرفت های همه جانبه در بخشهای اقتصادی منجر شود، گفت: شهرستان شاهرود در استان سمنان در بخش تولید انگور دارای ظرفیت های اقتصادی بالایی است که ارتقاء این ظرفیت نیازمند گسترش علوم مرتبط با آن است؛ لذا واحد علوم و تحقیقات؛ مرکز تحقیقات انگور را در این شهرستان با هدف ارتقاء سطح کشاورزی و اقتصادی منطقه دایر کرده و از تمام ظرفیت های علمی خود در این زمینه بهره خواهد گرفت.

دانشجو از امضاء تفاهم نامه برای راه اندازی مرکز تحقیقات کویرشناسی در گرمسار توسط واحد علوم و تحقیقات و حفاظت محیط زیست استان سمنان خبرداد و گفت: حرکت های علمی در این سطح می تواند الگویی برای فعالیت های علمی سایر دانشگاه های کشور در مناطق و استان‌های مختلف شود.

وی با بیان این مطلب که مرکز کویرشناسی توسط واحد علوم و تحقیقات از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری، اعضاء هیأت علمی، آزمایشگاه و نیروهای متخصص تجهیز خواهد شد، ادامه داد: دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات برای فعالیت های علمی و آزمایشگاهی خود از مرکز کویرشناسی گرمسار استقبال خواهند کرد و این مرکز نیز به خودکفایی خود و کشور در حوزه های مربوطه کمک شایانی خواهد کرد.

دانشجو با بیان این که قوی ترین دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور در مجموعه واحد علوم و تحقیقات گرد هم آمده اند و آماده هرگونه خدمت رسانی به سایر استان های کشور می باشند، راه اندازی مرکز تحقیقات پسته در شهرستان دامغان و راه اندازی رشته های تخصصی و تحصیلی محیط زیست، تنوع زیستی و دیگر رشته های نو که مورد نیاز منطقه باشد را از دیگر برنامه های واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان برشمرد.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با ذکر این مطلب که در شهرستان گرمسار یک واحد علوم و تحقیقات را ه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: واحد های علوم و تحقیقات تنها مجاز به جذب دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه های دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت بیمارستانی اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان بوعلی یکی از قطب‌های بهداشتی و درمانی تهران محسوب می گردد، گفت: واحد علوم و تحقیقات نیز مجهز ترین بیمارستان منطقه خاورمیانه را با هدف تربیت نیروهای فوق تخصص پزشکی احداث کرده است و درآینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رساند.

رییس واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: دانشگاه آمادگی کامل خود را جهت مدیریت بیمارستانی و درمانی بیمارستان شهید رضایی شهرستان دامغان اعلام می دارد.

دانشجو با بیان اینکه شهرستان دامغان نیازمند ارتقاء سطح بهداشتی و درمانی است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل خود در این زمینه را اعلام می دارد تا به هر نحو مقتضی که مدیریت استان سمنان ایجاب کند زمینه های ارتقاء و بهره مندی مردم منطقه از خدمات درمانی را فراهم کند.

دوشنبه ۴ دى   ۱۴:۴۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.