آزمون آیلتس ۷۰۰ هزار تومان/ ارز دانشجویی در بانک تجارت

زهرا تالانی:همانطور که در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است این افزایش سه برابری به صورت علی الحساب است و احتمال افزایش این میزان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز قابل پیش بینی است.
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود آورده است: ” قیمت قطعی هرآزمون توسط سازمان سنجش محاسبه واعلام می شود تا درصورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ ما به التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد ، مراکز باید ما به التفاوت را به ذینفع آن مسترد کنند.”
البته این برای اولین بار نیست که سازمان سنجش هزینه آزمون را افزایش داده بلکه در مرداد ماه گذشته هم این سازمان با صدور اطلاعیه ای هزینه این آزمون را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد، پس از آن در شهریور ماه این رقم به ۵۵۰ هزار تومان رسید .
سازمان سنجش در حالی این رقم را برای آزمون اعلام کرده که هزینه آن در مهرماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بود .

ارز دانشجویی در بانک تجارت
البته نوسانات نرخ ارز پیش از این هم گریبان دانشجویان را گرفته بود و ارز دانشجویی حذف شد.اعتراضها سبب شد که وزیر علوم جلسه ای با رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار کند تا تکلیف این موضوع را مشخص کنند و وزیر علوم درباره نتیجه این جلسه اعلام کرد که تا چند روز آینده ارز دانشجویی پرداخت می شود.
برای همین امروز صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز از احتمال توزیع ارز مبادلاتی به دانشجویان غیربورسیه از طریق بانک تجارت خبر داد.
وی در گفتگو با مهر، می گوید: در حال تدوین بخشنامه ای هستیم که در آن بانکهای پرداخت کننده ارز، نوع و سقف پرداخت ارز و همچنین چگونگی مراجعه دانشجویان غیربورسیه برای دریافت ارز را اعلام خواهیم کرد.
وی گفت: در این بخشنامه فعلاً نام بانک تجارت به عنوان بانک عامل پرداخت کننده ارز مبادلاتی به غیربورسیه ها اعلام شده است و اگر قرار باشد بانکهای دیگر هم ارز پرداخت کنند در این بخشنامه به آنان اشاره خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، بخشنامه مذکور در حال بررسی و نهایی شدن است. سخنگوی مرکز مبادلات دارندگان و متقاضیان ارز تاکید کرد که غیربورسیه ها ارز دولتی دریافت نمی کنند بلکه ارز با نرخ اعلامیه بانک مرکزی با نرخ مبادلاتی به آنان تعلق می گیرد.
این در حالیست که محمود ملاباشی – رئیس سازمان امور دانشجویان چندی پیش به مهر اعلام کرد که غیربورسیه ها ارز با نرخ دولتی دریافت خواهند کرد.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.