آزمون سال ۹۲ برای ۳ هزار کد رشته محل اعمال نخواهد شد

۱۲م آذر ،

مهمترین تفاوت آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل؛

امسال پذیرش دانشجو در بیش از ۳ هزار کد رشته محل دردانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین مصوبه ماده ۴  کمیته کارگروه قانون پذیرش دانشجو، و بر اساس نوزدهمین جلسه قرار شد که برای حدود ۳ هزار کد رشته از میان کد رشته محل های تحصیلی که متقاضی کمتری دارد ، پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد به عبارت دیگر برای این ۳ هزار کد رشته آزمون سراسری اعمال نخواهد شد.

وی گفت: از نظر ضوابط و شرایط آزمون امسال همانند سال قبل خواهد بود و سوابق تحصیلی برای داوطلبان تازه سالی واحدی که دیپلمه سال ۸۴ به بعد باشند و امتحانات نهایی آنها به صورت سراسری برگزار شده باشد تا ۲۵ درصد با تاثیر مثبت اعمال می گردد.

توکلی با اشاره به اینکه سوالات همگی از سطح کتب درسی دبیرستان و پیش دانشگاهی خواهد بود تصریح کرد: سوالات از متن کتب سال دوم ، سوم و پیش دانشگاهی طراحی می گردد و کسانی هم که در سنوات قبل بودند و دیپلمه نظام قدیم می باشند باید مبنای مطالعه را این کتب قرار دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.