آزمون سراسری کنکور سال در سراسر آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، برگزاری آزمون سراسری امسال از ساعت ۸ صبح پنج شنبه همزمان در ۳۴۶ حوزه امتحانی داخل و ۲۸ حوزه امتحانی در ۲۶ کشور خارجی کلید خورد.

تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۵ نفر برای شرکت در رقابت های گروه علوم ریاضی و فنی کنکور امسال نام نویسی کرده اند که بیش از ۵۸ درصد آنان را داوطلبان مرد تشکیل می دهند و این گروه، بیشترین نسبت مردان به زنان در میان گروه های آزمایشی پنج گانه را به خود اختصاص داده است.

درهای حوزه های امتحانی کنکور برای داوطلبان علوم ریاضی از ساعت ۷ امروز بسته و فرآیند آزمون از ساعت ۳۰: ۷ آغاز شده تا داوطلبان بتوانند در صندلی های خود مستقر شده و مراقبان جلسه نیز به توزیع دفترچه پرسش ها و پاسخنامه داوطلبان بپردازند.

زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون کنکور سراسری ۹۱ برای داوطلبان این گروه از ساعت هشت صبح آغاز شده و داوطلبان در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سوال دفترچه شماره ۱ پاسخ خواهند داد.

دفترچه شماره ۱ آزمون سراسری شامل ۲۵ سوال درسی زبان و ادبیات فارسی، ۲۵ سوال زبان عربی، ۲۵ سوال فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵ سوال زبان انگلیسی است که پس از پایان مهلت پاسخگویی از داوطلبان تحویل گرفته خواهد شد.

داوطلبان گروه ریاضی و فنی برای پاسخ به ۱۳۵ سوال اختصاصی شامل دروس ریاضی، فیزیک و شیمی ، ۱۷۵ دقیقه فرصت خواهند داشت.

دفترچه سوالات و پاسخ نامه آزمون سراسری امسال همچون سال گذشته، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی آنها درج شده است.

سوالات دفترچه داوطلبان کنکور به صورت تستی چهار گزینه ای تنظیم شده و دفترچه ها دارای تنوع هستند و در انواع ‘ای’، ‘بی’، ‘سی’، ‘دی’ طراحی شده است.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در ساعت ۱۰٫۱۲ دقیقه با پایان آزمون، حوزه های امتحانی کنکور را ترک می کنند تا داوطلبان گروه هنر در نوبت بعدازظهر جایگزین آنها شوند.

رقابت دیگر داوطلبان کنکور با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در نوبت صبح جمعه نهم و آزمون گروه زبان های خارجی در نوبت عصر همان روز دنبال می شود و در نهایت صبح شنبه ۱۰ تیر ماه با برگزاری آزمون گروه علوم انسانی پایان خواهد یافت.

سوالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری، ۲ ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

کلید تصحیح سوالات عمومی و اختصاص تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۱ نیز از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه کارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الکترونیکی آزمون خود اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال با یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب، نسبت به سال گذشته ۶۶ هزار نفر متقاضی کمتر دارد و تعداد داوطلبان آن نسبت به کنکور سال ۸۹ نیز ۲۲۰ هزار نفر کاهش نشان می دهد.

سال گذشته ۵۶۷ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه شدند که به گفته ‘ابراهیم خدایی’ سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش آزمون امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۹۰ اضافه شده است.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ **۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.