آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در بخش صنعت ساختمان برگزار شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، ‘کورش پرند’ با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون افزود: آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شاغلان بخش صنعت ساختمان با هدف ارتقای مهارت شاغلان در بخش صنعت ساختمان و تربیت کارگر ماهر ساختمانی به منظور تقویت و مقاوم سازی ابنیه و همچنین جلوگیری و کاهش خسارتهای ناشی از عدم رعایت استاندارد های ایمنی درساخت و ساز ساختمان ها برگزار شد.

وی اظهار داشت: در آزمون یاد شده ۴۳ هزار و ۸۶۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخصوص حرفه های این آزمون گفت: شاغلان بخش صنعت ساختمان در تعداد ۵۵ حرفه تعیین صلاحیت فنی می شوند که از جمله می توان به حرفه های آرماتوربند،بتن ساز و بتن ریز، قالب بند و کفراژ بند، جوشکار اسکلت فلزی، بنای سفت کار، تأسیسات مکانیکی ساختمان (لوله کشی گاز خانگی و تجاری)، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه، کارگر نگهداری بتن، کارگر نقشه بردار، گچ کار، سنگ کار، کاشی کار، درب و پنجره ساز فلزی، تاسیسات برقی ساختمان(برق کارساختمان) اشاره کرد.

پرند اضافه کرد: قبول شدگان در مرحله کتبی این آزمون پس از شرکت در مرحله عملی موفق به دریافت کارت مهارت شده و می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

**آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در بخش صنایع دستی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی دیگر از آزمونهای سنجش مهارت که روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه برگزار شد ،مربوط به شاغلان حوزه های صنایع دستی، فرش و نان و غله است.

وی در ادامه بیان داشت: این آزمون با حضور ۲۶هزار و ۸۰۸نفر شامل بیش از ۲۲هزار نفر زن و چهار هزار و ۵۰۰ نفر مرد در کشور برگزار شد.

پرند افزود : این آزمون در ۷۹ حرفه در رشته هایی مثل قالی بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، رفوگر فرش، منبت کار، خیاط لباسهای سنتی، نانوای نان های سنتی و…انجام شد.

**آزمون سنجش مهارت پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: همچنین روز جمعه مورخ ۱۹خردادماه آزمون کتبی سنجش مهارت پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاههای آزاد برگزار شد.

پرند در خصوص تعداد شرکت کنندگان و حرفه های این آزمون گفت: این آزمون که مربوط به کارآموزان آموزش دیده آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و خصوصی است،باحضور بیش از ۱۸۴هزار نفر شامل بیش از ۸۷هزار نفر مرد و ۹۶ هزار نفر زن در یکهزار و ۸۸ حرفه آموزشی در ۳۱ استان کشور به صورت سراسری برگزار شد.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.