آزیتا حاجیان از بازی در سریال های محرمی می گوید

فروردین ۱۴۰۳

سریال “سفر سبز” ساخته محمد حسین لطیفی در محرم سال ۱۳۸۱ و از شبکه سه سیما پخش شد. آزیتا حاجیان فرصت بازی در یک سریال محرمی را با سفر سبز پیدا کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ سریال «سفر سبز» را می‌توان جزو سریال‌های موفق با نیم نگاهی به ایام محرم دانست، این سریال با ظرافت خاصی یک قصه عاشقانه را بین دو جوان با دو مذهب متفاوت با ایام محرم گره زد و آزیتا حاجیان ایفاگر یکی از نقش‌های کلیدی این اثر بود.

با این که تلویزیون طی سال‌های اخیر آثاری با محوریت ایام محرم می‌سازد، اما سریال‌های ​خاصی بودند که توانستند در این زمینه موفق​تر ظاهر شوند. سببش چیست؟

بی‌شک بخشی به این سبب است که چنین آثاری سعی دارند به شکل مستقیم به این موضوع بپردازند و معمولا مسائل را بسیار رو و بدون رعایت کردن درام قوی روایت می‌کنند، در حالی که سریالی در این زمینه می‌تواند به موفقیت بیشتر دست یابد که در یک فضای تازه، درامی جذاب را برای مخاطبان تعریف کند.

به نظرتان سریال سفر سبز چه ویژگی ممتازی داشت که تا این حد توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند؟

عمده‌ترین سبب موفقیت این سریال ورای کارگردانی خوب و بازی بازیگرانش به این سبب بود که این اثر سراغ یک قصه جذاب و پرکشش رفت. اثری که به خودی خود قابلیت جذب مخاطب را داشت و در آمیختن این موضوع با دهه محرم که برای همه شیعیان حس و حال عجیبی دارد سبب شد مخاطبان نگاه ویژه‌ای به این اثر داشته باشند.

طی سال‌های اخیر، تلویزیون همواره کوشیده در ایام محرم چند اثر مناسبتی برای مخاطبان تدارک ببیند. به نظرتان این موضوع می‌تواند برای مردم با این رویکرد جذاب باشد؟

البته اگر شما به تاریخ مذهبی ایران نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد تعزیه که در واقع یک اثر نمایشی است برای مخاطبان ما جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین خاطر ساخت آثار تصویری و نمایشی تاثیر بسیاری بر مخاطبان به لحاظ تقویت اعتقادات مردم و حس همذات‌پنداری دارد.

با این اوصاف ما به لحاظ سوژه دچار نوعی تکرار نمی شویم؟

نه ، البته این موضوع ارتباط مستقیمی با نگاه سازنده این کار دارد، چراکه می‌توان با برداشت های متفاوت به یک موضوع آن را بارها با ادبیات مختلف روایت کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.