آستون مارتین و خواستگاران احتمالی

۲۱ آبان ،

شرکت انگلیسی آستون مارتین که اینک در تملک سرمایه داران کویتی است، قصد دارد ۶۴ درصد از سهام خود را به فروش برساند. اما برخلاف انتظار خریداران این سهام فعلا از اعراب پولدار خلیج فارس نیستند. تاکنون ماهیندرای هند بعنوان یکی از علاقه مندان به خرید این سهام شناخته می شد. در این صورت علاوه بر جگوار و لندروور-رنجروور، باید یک انگلیسی اصیل دیگر را نیز هندی می نامیدیم.

Aston Martin AM-310 Vanquish

Aston Martin AM-310 Vanquish

اما گزینه دیگری در میان خریداران به چشم می خورد. تویوتا از دو ماه پیش با بررسی مقدماتی آستون مارتین و استخدام یک حسابرس ویژه، علاقه خود را برای این مشارکت و سرمایه گذاری بروز داده است. میزان این سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می گردد.

2013 Aston Martin DB9 coupe and convertible

۲۰۲۴ Aston Martin DB9 coupe and convertible

پیش از این و تا سال ۲۰۰۷ آستون مارتین در تملک فورد بود و بیشتر خریدارانی مثل ب ام و و یا فولکس برای سهام آن پیش بینی می شد. تولیدات بسیار لوکس و گران قیمت آستون مارتین محبوبیت بسیاری بین سوپر استارهای سینما و ورزش دارند اما شاید بزرگترین تهدید کننده آن، نداشتن تنوع در محصولات و تکیه بیش از حد بر مدلهای اختصاصی و محدود خود است. در حالیکه بنتلی و حتی لامبورگینی، با تکیه بر غولی چون فولکس واگن، حتی تولیدات SUV را نیز در برنامه دارند.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.