آسمی‌ها این میوه را در زمستان فراموش نکنند

فروردین ۱۴۰۳

اغلب مبتلایان به آسم تنفسی رژیم غذایی ویژه‌ای دارند اما با مشورت با پزشک می‌توانند از برخی میوه‌های زمستانی بسیار مفید بهره‌ ببرند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پژوهشگران به اشخاصی که مبتلا به آسم تنفسی می باشند توصیه می‌کنند که در فصل زمستان با رعایت رژیم غذایی خود سعی کنند که بهترین استفاده ازمواد غذایی و میوه‌های فصول سرد سال را ببرند.

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته ازجمله میوه‌های مناسب که به اشخاص مبتلا به آسم خوردن آنها توصیه اکید می‌شود،‌ میوه سیب است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌ در میوه‌ی سیب موادی به نام فلاونوئیدها وجود دارد. که به ویژه برای بازکردن راه‌های هوایی تنفسی اشخاص توصیه می‌شوند. 

مصرف میوه سیب به اشخاصی که دچار مشکلات ریوی و یا عفونت‌های ریوی شده‌اند،  توصیه می‌شود. 

میوه‌ی دیگری که برای مبارزه با آسیب‌های ریوی مورد تأئید پزشکان است، میوه‌ی پرتقال است که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب شده و می‌تواند، سبب رفع مشکلات آسمی در اشخاص شود. 

دانشمندان سبب اصلی را وجود ویتامین C در ترکیب میوه‌ی پرتقال می‌دانند که البته در سایر میوه‌ها مانند نارنگی، گریپ فروت، کیوی، کلم بروکلی،‌ کلم بروکسل‌ و گوجه فرنگی نیز یافت می‌شود. 

پژوهشگران البته توصیه می‌کنند اشخاصی که به سرفه مزمن دچار شده‌اند سعی کنند مخلوط آب لیمو شیرین و آب پرتقال را مصرف کنند تا گلوی آنها دچار التهاب نشده سرفه‌های شدیدتری پیدا نکنند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.