آسیب اجتماعی پراکنده شدن کارتن خواب‌ها بیشتر از تمرکز آنها در گرمخانه‌ها است

۲۷م آذر ،

یک پژوهشگرگفت: برگزاری کلاسها و کارگاه‌های آموزشی ، تقویت و توانمند سازی اشخاص، کارآفرینی و ارائه خدمات فرهنگی و پزشکی رایگان به کارتن خواب‌ها از ثمرات و فواید گرمخانه‌ها در شهر است.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار حقوقی، قضائی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ پیامدهای مثبت و منفی ایجاد گرمخانه جهت جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر اظهار داشت: به منظور مهار،کنترل و کاهش پدیده بی خانمانی، شهرداری تهران از سال ۱۳۸۳ ضمن ایجاد هماهنگی و همکاری متقابل با دیگر دستگاه‌ها اقدام به جمع آوری و ساماندهی اشخاص آسیب دیده یا در معرض آسیب نموده و از زمستان ۸۴ تاکنون نیز طرح جلب، جذب و ساماندهی بی خانمان‌أها به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیامدهای منفی کارتن ‌خوابی تصریح کرد: بی خانمانی، ابتدا جان خود فرد را به مخاطره می‌اندازد ، دوم تهدید سلامت و آرامش دیگر شهروندان را به همراه دارد و در نهایت انتقال بیماریهای واگیردار، تخریب اموال عمومی، اعتیاد به مواد مخدر، تکدی‌گری، سرقت و فحشاء را به دنبال دارد.

حجت الاسلام اسماعیلیان در ادامه افزود: برگزاری کلاسها و کارگاه‌های آموزشی ، تقویت و توانمند سازی اشخاص، کارآفرینی و ارائه خدمات فرهنگی و پزشکی رایگان به کارتن خواب‌ها از ثمرات و فواید گرمخانه‌ها در شهر است.

این پژوهشگر با بیان اینکه آسیب پراکنده شدن کارتن خواب‌ها بیشتر از متمرکز شدن آن درگرمخانه‌ها است، تصریح کرد: از لحاظ اولویت مقایسه‌ای، مستقر شدن گرمخانه‌ها آسیب کمتری نسبت به پخش این اشخاص در جامعه دارد اما مسئولین مربوطه می‌بایست  جهت جلوگیری از بیماری‌های مسری و ویروسی در گرمخانه‌ها تلاش و توجه کنند.

وی در پایان تصریح کرد:هنگامی که کارتن خواب‌ها در جامعه پراکنده شوند به دلیل عدم دسترسی به این اشخاص مشکلات عدیده می شود و هزینه ها بالا می رود.
 
گفتنی است،معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در دسترس بودن گرمخانه‌ها و سهولت طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها را از مهمترین اولویتهای شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: سه گرمخانه در مناطق ۱۳، ۱۶ و ۹ تهران با تامین بودجه لازم ایجاد شده که تا یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.