آسیا به دنبال جذب دانشجویان اروپایی

۰۱ تیرماه ۱۳،

دبیرکل وزارت آموزش عالی مالزی تاکید کرد: آسیا و اروپا باید برای جابه‌جایی بهتر دانشجویان و اطمینان از کیفیت آموزشی بین دو قاره، دست به همکاری‌های نزدیک‌تر بزنند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «داتوک رحیم» که در افتتاحیه همایش سه روزه وزرای آموزش عالی آسیا – اروپا سخنرانی می‌کرد، گفت: پویایی‌های آموزش در جامعه جهانی تحرک تازهی ایجاد کرده و از سوی همه شرکا نیاز به تغییر جهت دارد. چرا که هیچ یک از ما به تنهایی نمی‌توانیم به طور کامل از عهده آن بربیاییم و در نتیجه در این زمینه نیاز به همکاری و بازآفرینی احساس می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر نرخ تبادل میان دانشجویان آسیایی و اروپایی نامتعادل است چرا که تعداد بیشتری از دانشجویان آسیایی برای ادامه تحصیل به اروپا می‌ر‌وند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جاکارتا پست، در این بین «آنانتو کیوسوما ستا»، وزیر فرهنگ و آموزش عالی اندونزی نیز به موضوع مشابهی اشاره کرد.

به گفته وی، در حال حاضر در اندونزی ۹۰۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل و بیشتر آنها از کشورهای غیرآسیایی می باشند در حالی که تعداد دانشجویان اندونزیایی که در خارج از این کشور تحصیل می‌کنند در سال تحصیلی ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۸۲ هزار دانشجو رسیده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده و جدی که دانشجویان خارجی در اندونزی با آن مواجه می باشند، مشکل ویزا است و تا زمانی که نتوانیم ویزای دانشجویی ارائه دهیم، دانشجویان تنها می‌توانند اقدام به اخذ ویزای توریستی کنند که در صورت پایان مدت ویزای توریستی و عدم اتمام تحصیل سردرگم و مستاصل می‌شوند.

آنانتو پیشنهاد کرد: بعضی از رشته‌ها مانند «مدیریت بحران» و «گرمایش زمین» که می‌توانند تعداد بسیاری از دانشجویان خارجی را جذب کنند، راه‌اندازی شوند.

وی افزود: همکاری‌های نزدیک اروپا و آسیا به نسل جوان کمک می‌کند تا با تجربیات تازهی روبرو شده و آنها را با هم به اشتراک گذارند.

اجلاس فوق حول چهار محور اصلی برگزار شد که شامل «تشخیص و اطمینان از کیفیت آموزشی»، «بکارگیری تجارت و صنعت در آموزش»، «تعادل در تبادل دانشجویی و تحصیل مادام‌العمر» و «آموزش فنی و حرفه‌ای و کار ورزی» می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.