آسیب‌شناسی دقیق، پیش‌نیاز اساسی تدوین سبک زندگی اسلامی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

77-3.jpeg

یک عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره iبه تحولات سال‌های اخیر در سبک زندگی دینی اظهار نمود: iبه سبب بحران هویت‌های چندگانه‌ای که در کشور iبه وجود آمده، از هویت واحد کمتری در این زمینه برخورداریم.

حجت‌الاسلام ابراهیم شفیعی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره iبه یک‌سری از این بحران هویت‌ها خاطرنشان نمود: گاهی در جامعه اشخاص iبه ظاهر بی‌حجاب می باشند، اما اهل خدا و نماز و روزه‌اند و یا برعکس خانواده‌های مذهبی در جامعه داریم که یکسری از مسائل دینی را رعایت نمی‌کنند و این نشان از بحران هویت‌های چندگانه در جامعه است، زیرا ما در حال گذار از میان سنت و مدرنیسم هستیم.

نویسنده و پژوهشگر مباحث فرهنگی با بیان این‌که «برای رسیدن iبه سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید بر مبنای باورها و ارزش‌های اسلامی و بر پایه عقاید و احکام نیازها و تحولات اجتماعی جامعه را بررسی کنیم» عنوان نمود: یکی از پیش نیازهای اساسی تدوین سبک زندگی اسلامی آسیب‌شناسی دقیق و جدی جامعه ما در حوزه‌های گوناگون است.

سروستانی با بیان این‌که «آسیب‌ها در همه حوزه‌های جامعه وجود دارد» تصریح نمود: باید در فضای آزاد و iبه دور از تعصبات و گرایش‌های سیاسی و صرفا با هدف اعتلای جامعه اسلامی و ایرانی با iبهره‌گیری از ظرفیت‌های اساتید حوزوی و دانشگاهی آسیب‌ها را شناسایی و روش‌های علمی را iبه کار ببریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره iبه یکسری از آسیب‌های جامعه افزود: کسانی که در جامعه ما متصدی امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و برنامه‌ریزی می باشند تسلط کاملی بر موضوعات کاری خود ندارند و این بزرگ‌ترین آسیب است.

وی افزود: ساماندهی سبک زندگی اسلامی ایرانی باید در چارچوبی غیر از مدیریت خواهی رسمی فرهنگی کشور و با iبهره‌گیری از همه توان در سطح کارشناسی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها صورت بگیرد.

سروستانی در پایان با اشاره iبه نقش حوزویان و دانشگاهیان در زمینه ترویج سبک زندگی دینی گفت: ما در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های عینی برای iبه تحقق رسیدن سبک زندگی دینی داریم و باید در فضای علمی آزاد iبه موضوعات بپردازیم و iبه سبک دینی پاسخگوی سوالات زندگی باشیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.