آسیب‌های قنداق کردن نوزاد در هوای گرم

پیشنهاد از طریق پیامک

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: قنداق کردن طولانی مدت نوزاد موجب ایجاد واکنش های پوستی مانند عرق سوز می شود.

دکتر محمدعلی ماپار در گفت وگو با ایسنا گفت: قرار گرفتن در محیط های گرم می تواند به صورت های مختلف به پوست بدن آسیب وارد کند و هوای گرم و تعریق نیز مهمترین دلیل عرق سوز شدن پوست است.

وی افزود: کهیر نیز یکی دیگر از واکنش های پوستی است که علت های مختلفی دارد و گرمای هوا و قرار گرفتن در معرض نوز خورشید نیز یکی از علت های بروز این عارضه است. برای پیش گیری از بروز التهاب ها و عارضه های پوستی که به دلیل گرما ایجاد می شوند، تا حد امکان باید از قرار گرفتن در معرض هوای گرم جلوگیری کرد.

ماپار تصریح کرد: برخی خانواده ها در تابستان و هوای گرم نوزادان را برای طولانی مدت قنداق می کنند و در نتیجه به دلیل گرمای هوا و تعریق نوزاد به دلیل وجود قنداق، احتمال واکنش های پوستی و التهاب پوست در ناحیه پا افزایش می یابد. تب شدید و همچنین گرمای هوا دو عامل موثر در بروز واکنش های پوستی در نوزادان است و در نتیجه به خانواده ها توصیه می شود در فصل گرم سال از قنداق کردن طولانی مدت نوزاد پرهیز کنند.

roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » سرگرمی و مطالب خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.